• سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
  • 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف و سیاست‌ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
    • هیات مدیره و ساختار انجمن
      • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس با ما
      • آرم انجمن
  • امور شرکت‌ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • بروزرسانی پروفایل شرکت‌ها
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • صورتجلسات
    • مشارکت و خوداظهاری
      • پرسشنامه‌های ادواری
      • فرم مطالبات اعضاء
      • بروزرسانی اطلاعات شرکت‌ها
      • پرداخت حق عضویت
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم تکمیل اطلاعات ثبت نام
      • لیست دوره‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • درخواست داوری/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/میانجی‌گری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • کاریابی
    • فرم دریافت اطلاعات کارجویان
    • فرم ثبت فرصت شغلی کارفرمایان
    • کارجویان آماده به کار
    • فرصت‌های شغلی
  • رسانه
    • سایت خبری سی‌نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه‌ها
    • نسخه قدیم سایت
    • نشریات
      • مجله بایندر
      • پیام انجمن
      • کتاب‌ها
      • کاتالوگ و بروشور
    • تبلیغات
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه‌ها
    • اطلاعیه‌ها
    • تعرفه‌ها
    • نرخ ارز
    • آیین‌نامه‌ها
    • قوانین
    • سوالات پرتکرار
مشاوره
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            آیین نامه صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکت های نمایندگی کشتیرانی
            1399-05-22
            تعامل سازنده در راستای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به خانواده کشتیرانی
            1399-06-25

            دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت:وقتی بار در بندر به سرعت تخلیه و بارگیری شود و کشتی خدمات مناسب و ارزان دریافت کند تردد به بندر چابهار از سوی خطوط کشتیرانی به صورت منظم و مکرر صورت خواهد گرفت.

            1399-06-23
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            برچسب ها

            به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری مانا ؛  مسعود پل‌مه در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری  با بیان اینکه اگر هند سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را به مدت دو دهه معطل داشته در جهت حفظ منافع ملی خود است، تصریح کرد: هر چند کشور‌های متخاصم اعلام کرده‌اند که بندر چابهار از تحریم‌های ظالمانه مستثناست، اما هند به دلیل فقدان مزیت‌های بالفعل اقتصادی، سیاسی و … نمی‌تواند در این زمینه نیز مستقل عمل کند و تابع کشور‌های دیگر است.
            وی اتکا به سرمایه‌گذاری هند در چابهار طی بیست سال اخیر را اشتباه دانست و افزود: اگر پیش‌تر قرارداد با هندی‌ها را لغو می‌کردیم و راساً وارد عمل می‌شدیم امروز در بندر چابهار شرایط بهتری داشتیم.
            دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته یکی دیگر از علل عدم توسعه یافتگی بندر چابهار علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته را برخی کوتاهی‌ها در الحاق این بندر به منطقه آزاد اقتصادی ارزیابی کرد و ادامه داد: هر چند طی یکسال اخیر این بندر به منطقه آزاد چابهار ملحق شده است، اما این اقدام پس از سال‌ها که نیاز به اقدام عاجل داشت به ثمر رسیده است.
            وی ضمن استقبال از الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد، خاطر نشان کرد: شاید اگر این اقدام زودتر صورت می‌گرفت کشور‌های حوزه cis نیز برای سرمایه گذاری در بندر چابهار راغب می‌شدند و ما تنها به یک کشور محدود نمی‌شدیم.
            پل‌مه با تاکید بر اینکه بهره‌مندی بندر چابهار از مزیت‌های مناطق آزاد بسیار لازم بود، گفت: این اقدام لازم است، اما کافی نیست چرا که قوانین مناطق آزاد در کشور ما با استاندار‌های بین‌المللی فاصله دارد.
            این کارشناس حوزه بنادر در این باره اضافه کرد: تعارض تعریف مناطق آزاد در ایران با مناطق مشابه در جهان جذابیت سرمایه گذاری در بندر چابهار را کاهش داده است.
            وی دولتی بودن سازوکار‌های مناطق آزاد در کشور را یکی از موانع مهم توسعه این مناطق دانست و تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری باید از شمول مجوز‌های متعدد دولتی، مالیات، مقررات معمول ورود و خروج کالا و نفر و قوانین تامین اجتماعی معاف باشد تا سرمایه‌گذاران با خیالی راحت نسبت به مشارکت در پروژه‌ها، ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه منطقه اقدام کنند.
            پل‌مه موانع سرمایه گذاری در بندر چابهار را محدود به این موارد ندانست و با اشاره به کمبود‌هایی که این بندر در پسکرانه دارد، گفت: ما بندری را با حداقل امکانات مطلوب آماده کرده‌ایم، اما شهر چابهار در بخش هتلینگ، سفر‌هایی هوایی، جاده و ریل دچار ضعف مفرط است.
            وی با بیان اینکه بندر چابهار برای حمل و نقل جاده‌ای و کامیون‌ها به اصطلاح یک سر بار است، افزود: همین امر هزینه حمل و قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.
            دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته فقدان ریل در مسیر‌های طولانی که متصل به خطوط بین‌المللی باشد از دیگر مشکلات بندر چابهار دانست و اظهار کرد: با احداث ریل کشور‌های منطقه نسبت به مشارکت در توسعه بندر چابهار ترغیب خواهند شد.
            این فعال حوزه بنادر و دریا در ادامه اظهارات خود با اشاره به درآمد/هزینه‌ای بودن سازمان بنادر و دریانوردی به مانند برخی دیگر سازمان‌های دولتی، این رویکر دولت را یکی از علل کاهش سرعت رشد پروژه‌های عمرانی راهبردی ارزیابی کرد و گفت: شیوه درآمد/هزینه‌ای سبب می‌شود که مثلا سازمان تامین اجتماعی ماده ۳۸ را به تمام فعالیت‌های بندری تعمیم دهد یا سازمان امور مالیاتی مقرراتی را اجرا کند که نتیجه آن عدم رونق فعالیت‌ها در بنادر است.
            وی اضافه کرد: از دیگر آسیب‌های رویکرد درآمد/هزینه‌ای این است که سازمان بنادر در بندر چابهار از خطوط کشتیرانی تعهد تناژ حمل می‌کند به عبارتی خطوط کشتیرانی موظف می‌شوند طی یکسال تردد به بندر چابهار فلان رقم تناژ را به این بندر حمل کنند.
            پل‌مه این امر را در تعارض با تلاش برای رونق بندر چابهار اعلام و خاطر نشان کرد: وقتی بار در بندر به سرعت تخلیه و بارگیری شود و کشتی خدمات مناسب و ارزان دریافت کند تردد به بندر چابهار از سوی خطوط کشتیرانی به صورت منظم و مکرر صورت خواهد گرفت.
            دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در پاسخ به این سوال که برای رفع موانعی که اشاره شد چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهد، تاکید کرد: دولت برای رفع این مشکلات باید دست به اقدامی متهورانه بزند.
            وی در تشریح این اقدام ادامه داد: دولت برای اینکه فعالیت حمل و نقل و در مجموع فعالیت لجستیکی در بندر چابهار شکل بگیرد می‌بایست از درآمد‌های این بندر بسته به نوع آن به مدت ۵ تا ۱۰ سال چشم پوشی کند.
            به گفته پل‌مه این روش سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی داخلی را به سوی بندر چابهار جلب می‌کند که در نتیجه و با ایجاد نیاز جدید، توسعه شهری را در این بندر منجر خواهد شد.
            وی اضافه کرد: در حال حاضر به علت شرائط محیطی و اجتماعی از بندر چابهار گریزان است، اما با چشم‌پوشی موقت دولت از درآمد‌های این بندر و مرتفع ساختن مسائل مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی و… می‌تواند به جلب سرمایه به این بندر بینجامد و به صورت سلسله وار توسعه در تمام بخش‌های بندری و شهری را رقم بزند.
            دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در پایان تصریح کرد: بدیهی است با این اقدامات ملموس ضمن اینکه تردد منظم کشتیرانی‌ها در این بندر شکل خواهد گرفت سرمایه خارجی نیز جذب بندر چابهار می‌شود.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1401-11-13

            پیام تبریک روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به مناسبت گرامیداشت روز مرد


            اطلاعات بیشتر
            1401-11-10

            یادداشت روزنامه اقتصاد سرآمد: انجمن کشتیرانی از شخصیت حقوقی تا مردمی


            اطلاعات بیشتر
            1401-11-08

            سلب پرچم پاناما از تعداد 136 کشتی ایرانی را تکذیب می کنیم


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • تفكيک سمت همكاری و تخصص
            • میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد مبارک باد
            • اطلاع رساني تغيير آدرس شركت تير ناو ساتراپ
            • استفاده از كشتي های ايرانی جهت حمل بار شركت كاماز جمهوري تاتارستان
            • راه اندازي خط آزمايشي خط كشتيراني بندر لنگه – بندر حمد
            • همكاري شركت Vertrans تايلند با شركت هاي ايراني
            • پیشنویس نهایی آیین نامه تاسیس و فعالیت شركت‌های بندری و دريايی
            • ضوابط و مقررات اجرايی موضوع مواد 38 و 41 ق ت ا جايگزين مجموعه بخشنامه های 14 جديد درآمد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟