• سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف و سیاست‌ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
    • هیات مدیره و ساختار انجمن
      • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس با ما
      • آرم انجمن
  • امور شرکت‌ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • پروفایل اعضا
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • صورتجلسات
    • مشارکت و خوداظهاری
      • پرسشنامه‌های ادواری
      • فرم مطالبات اعضاء
      • بروزرسانی اطلاعات شرکت‌ها
      • پرداخت حق عضویت
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت‌نام
      • لیست دوره‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • درخواست داوری
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • کاریابی
    • فرم دریافت اطلاعات کارجویان
    • فرم ثبت فرصت شغلی کارفرمایان
    • کارجویان آماده به کار
    • فرصت‌های شغلی
  • رسانه
    • سایت خبری سی‌نیوز
    • اخبار انجمن
    • نسخه قدیم سایت
    • نشریات
      • مجله بایندر
      • پیام انجمن
      • کتاب‌ها
      • کاتالوگ و بروشور
    • تبلیغات
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه‌ها
    • تعرفه‌ها
    • نرخ ارز
    • آیین‌نامه‌ها
    • قوانین
    • سوالات پرتکرار
مشاوره
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            پیام دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به مناسبت سالروز تاسیس این انجمن
            1399-07-14
            اصلاح بخشی از هزينه های محلی عمليات كانتينری سال 1399
            1399-09-20

            نقد موضوع بحث برانگیز ماده 38 تامین اجتماعی در حوزه کشتیرانی

            1399-08-15
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            برچسب ها

            محمد نیک پی نائب رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ؛ طی یادداشتی تخصصی در خصوص ماده  38 تامین اجتماعی به نقد و تحلیل این موضوع بحث برانگیز پرداخته است :

            « ماده 38 تامین اجتماعی اصولا ناظر به قراردادهای پیمان و مقاطعه کاری می باشد در حالیکه بر حسب وظایف محوله از طرف سازمان بنادر و کشتیرانی به شرکتهای نمایندگی کشتیرانی که در کتابچه تعرفه این سازمان سالیان متمادی است که به صراحت قید شده شرکتها به نیابت از سازمان یا اپراتور سازمان موظف هستند که به شکل واسطه ای مبالغ مربوط به THC  را از صاحبان کالا مطابق با تعرفه دریافت و عینا” به سازمان پرداخت کنند.

            توجه به دو نکته ضروری است :

            اولا طبق تعریف فوق و صراحت کتابچه تعرفه ، مبلغ THC به هیچ وجه درآمد شرکتها نیست و قید ” عینا ” همه شبهات را بر طرف می کند . لذا منطقا سازمان تامین اجتماعی نمی تواند از مبلغی که متعلق به شرکت نمایندگی کشتیرانی  نیست مطالبه کسورات و واریز به حساب سازمان نماید .

            توجه داشته باشید که شرکتهای نمایندگی کشتیرانی در عمل در مقام صندوق دار بی جیره و مواجب سازمان بنادر هستند !

            دوما از صراحت کتابچه تعرفه می توان دریافت که این خود سازمان بنادر و دریانوردی است که با پورت اپراتورهای خود قرارداد پیمان دارد و آن کس که سازمان تامین اجتماعی می باید جهت اعمال ماده 38 به ایشان رجوع کند سازمان بنادر است که در هنگام تسویه حساب با پیمانکاران خود می باید ترتیبات قانونی را رعایت کند !

            مطلبی به این سادگی ، مدتهای مدید است که محل مناقشه فراوان بین شرکتهای نمایندگی کشتیرانی و سازمان بنادر از یک سو و  بین شرکتها و سازمان تامین اجتماعی از سوی دیگر  شده و البته آنکه بی پناه و بی پشتیبان در این میان رها و مواجه با جرایم سنگین و غیر قابل تصور شده، فقط شرکتهای نمایندگی کشتیرانی هستند که از بابت آنچه که حتی ریالی هم منفعت ندارند باید از جیب خود نیز مبالغ میلیاردی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند !

            ظاهرا هیچ یک از این دو سازمان دولتی هم اراده و تمایلی  جهت حل مشکل ندارند ، سازمان بنادر به راحتی منبع مطمئنی  را هم به جهت سهولت و هم به جهت اطمینان و تضمین دریافت مبالغ THC در دسترس دارد ، به جای اینکه مستقیما” با صاحبان کالا در تماس باشد ، از شرکتها تمام مبالغ مربوط به THC را دریافت می کند در شرایطی که شرکتهای نمایندگی کشتیرانی فقط در زمان صدور ترخیصیه ( و به عبارتی در صورت مراجعه صاحبان کالا ) امکان وصول دارند ، به عبارت دیگر جهت وصول مبالغی که خود در ابتدا واز جیب خود به سازمان بنادر پرداخت کرده اند یا باید مدتها صبر کنند و یا در بسیاری از موارد حتی دریافت هم نمی کنند  ( مثل اوقاتی که صاحب کالا جهت دریافت ترخیصیه مراجعه نکرده و کالا متروکه شده )

            سازمان تامین اجتماعی هم هیچ تمایلی به چالش با یک سازمان دولتی دیگر ندارد و ایشان هم ترجیح می دهند که از همان منبع مالی و مطمئن و بی پناه ، مبالغ مورد ادعای خود را دریافت کند !

            به نظر می رسد علاوه بر نیاز ورود مراجع حقوقی و قضایی به تعیین تکلیف موضوع حرمت دریافت چنین مبالغی از سوی مراجع عظام نیز می باید استفتا  شود.»

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1401-11-05

            شرکت‌های کشتیرانی برای هفت خوان اقتصادی هزینه می‌دهند


            اطلاعات بیشتر
            1401-11-03

            بیانیه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص حق استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم پاناما


            اطلاعات بیشتر
            1401-10-27

            کنسرسیوم مدیریت لجستیک ایرانیان با اراده جمعی اعضاء انجمن کشتیرانی تشکیل شد


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • فعاليت امور كارنه تير اتاق بازرگاني بندرعباس
            • معطلي كشتي ها در بنادر روسيه
            • شرکت‌های کشتیرانی برای هفت خوان اقتصادی هزینه می‌دهند
            • توصيه به استفاده از بيمه ترانزيت بيمه پاسارگاد
            • امكان سنجي ايجاد پاويون در نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و لجستيك مسكو 2023
            • دوره جدید آموزشی «عملیات پایانه مسافر دریایی» برگزار شد
            • گزارش مشكلات بندری و دریایی بندر شهید رجایی
            • بیانیه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص حق استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم پاناما

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 021-88947646-9
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟