• سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
  • 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف و سیاست‌ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
    • هیات مدیره و ساختار انجمن
      • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس با ما
      • آرم انجمن
  • امور شرکت‌ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • صورتجلسات
    • مشارکت و خوداظهاری
      • پرسشنامه‌های ادواری
      • فرم مطالبات اعضاء
      • بروزرسانی اطلاعات شرکت‌ها
      • پرداخت حق عضویت
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم تکمیل اطلاعات ثبت نام
      • لیست دوره‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • درخواست داوری
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • کاریابی
    • فرم دریافت اطلاعات کارجویان
    • فرم ثبت فرصت شغلی کارفرمایان
    • کارجویان آماده به کار
    • فرصت‌های شغلی
  • رسانه
    • سایت خبری سی‌نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه‌ها
    • نسخه قدیم سایت
    • نشریات
      • مجله بایندر
      • پیام انجمن
      • کتاب‌ها
      • کاتالوگ و بروشور
    • تبلیغات
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه‌ها
    • تعرفه‌ها
    • نرخ ارز
    • آیین‌نامه‌ها
    • قوانین
    • سوالات پرتکرار
مشاوره
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            چابهار / شهدادی: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در بندر چابهار وجود دارد
            1401-04-21
            پل‌مه: منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی
            1401-05-21

            چابهار / نیک‌پی: تخفیفات تعرفه‌ای بندر چابهار برای کشتیرانی‌ها مناسب نیست

            1401-04-21
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            برچسب ها

            به گزارش سی نیوز، محمد نیک‌پی در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بندر چابهار در افق کریدور شمال-جنوب که با همت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و با همراهی اداره بندر چابهار در این شهر برگزار شد اظهار کرد: امروز همکاران بنده در بخش NVOCC (Non Vessel Operating Common Carrier) اینجا هستند.

            وی با اشاره به تخفیفات ارائه شده از سوی اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر شهید بهشتی، ادامه داد: تخفیفات و مشوق‌هایی در این بندر در نظر گرفته شده برای شرکت‌های کشتیرانی، اما چگونه ممکن است ابزار تشویق برای آوردن کشتی بیشتر -به بندر- با تخفیف کمتر توام شود؟

            وی افزود: در سه ماه اول، سه ماه دوم و سه ماه سوم تخفیفات از 80 درصد به 40 درصد کاهش می‌یابد. آیا این واقعا ابزار تشویق است؟

            وی با بیان “اینجا در چابهار هستیم تا درباره راهکارهای گسترش فعالیت‌های تجاری صحبت کنیم” اضافه کرد: چگونه ممکن است ابزار تشویق همزمان با افزایش فعالیت‌ها کاهش یابد. یک شرکت هرچه بیشتر کار کند و کشتی بیشتری را به بندر چابهار بیاورد از تخفیف کمتری برخوردار خواهد بود. آیا منطق ریاضی چنین چیزی را می‌پذیرد.

            نائب رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به استقبال کم NVOCC ها از بندر چابهار گفت: در اینجا اصلا روی خوشی به NVOCC  ها نشان داده نشده که بخواهند کانتینرهای خود را به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسپارند. چون قیمت‌ها بسیار بالا بوده که البته گویا از امروز سیاست‌ها در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و قرار است با نگاه تجاری‌تر به موضوع پرداخته شود.

            نیک‌پی افزود: سایر خطوط کشتیرانی فیدر هر 15  روز یکبار در بندر چابهار کشتی داشتند، اما آنچه باعث می‌شود فعالیت کشتیرانی رونق بگیرد، وجود پتانسیل‌های تجاری است. بندر چابهار به هر دلیلی بیشتر بندر وارداتی بوده که در این بخش نیز خیلی موفق نبوده است.

            وی بیان کرد: وقتی از پیشکرانه، بندر و پسکرانه صحبت می‌کنیم برای انتقال کالا به پسکرانه‌ها آیا تمام زیرساخت‌ها را داریم. آیا وقتی از ترانزیت کالا به آسیای میانه حرف می‌زنیم کامیون برای حمل کانتینرهای ترانزیتی در اختیار داریم؟ برای ایجاد انگیزه در رانندگان کامیون برای تردد به بندر چابهار طبعا وجود بار برگشت مهم است. آیا بار برگشت منهای بار افغانستان وجود دارد.

            وی تاکید کرد: برای این‌که صرفه اقتصادی برای خطوط کشتیرانی فعال به‌وجود آید باید به نحوی در تعرفه‌های مترتب رفتار کنیم تا تعرفه‌های مختلف به قدری تخفیفات دلنشین باشد تا کشتیرانی‌ها حاضر شوند کانتینرهای خود را به چابهار بفرستند. چراکه بیش از 90 درصد کانتینرها به‌صورت خالی از بندر چابهار خارج می شود و این بندر عملا یک بندر سر بار است.

            وی گفت: بنابراین تعرفه‌ها و سیاست‌ها باید به‌گونه‌ای تنظیم شود تا ایجاد انگیزه شود. آیا این انگیزه‌ها وجود دارد. طبیعی است مقدار کافی تخفیف وجود نداشته باشد هیچ کشتی حاضر نیست در این مسیر فعالیت داشته باشد. چگونه ممکن است یک کشتی با ظرفیت مثلا 500 TEU به بندر چابهار بیاید و با 10 تا 20 درصد ظرفیت برگردد؟

            نائب رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اظهار کرد: قطعا این فعالیت اقتصادی هرگز توجیه ندارد و باید به این مسائل توجه شود.

            نیک‌پی در ابتدای سخنان خود از محوریت قرار داشتن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بندر چابهار در افق کریدور شمال-جنوب انتقاد کرد و گفت: کشتیرانی ناوگان ملی کشور است اما چرا سمت و سوی جلسه بیشتر به سمت تبلیغ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1401-11-10

            یادداشت روزنامه اقتصاد سرآمد: انجمن کشتیرانی از شخصیت حقوقی تا مردمی


            اطلاعات بیشتر
            1401-11-08

            سلب پرچم پاناما از تعداد 136 کشتی ایرانی را تکذیب می کنیم


            اطلاعات بیشتر
            1401-11-05

            شرکت‌های کشتیرانی برای هفت خوان اقتصادی هزینه می‌دهند


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • تدریس«فرآیندهای حمل و نقل مسافر دریایی» در دوره مدیریت عملیات پایانه مسافر دریایی
            • «مسئوليت مشترك در تصادم دریایی» در دوره مدیریت ریسک و بیمه تدریس شد
            • بروزرساني بانك اطلاعات داوران
            • ابلاغ مصوبه شماره 2108 هيات عامل سازمان در خصوص وضع تعرفه هزينه خدمات حفاظت و ايمن سازي دريايي
            • یادداشت روزنامه اقتصاد سرآمد: انجمن کشتیرانی از شخصیت حقوقی تا مردمی
            • كارگاه آموزشی ” مبانی لجستيك و زنجيره تأمين”
            • كارگاه آموزشی ” حقوق دريايی ( بازرگانی)”
            • تكميل پروفايل اعضاء در سايت انجمن

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟