• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            رشد ۳.۳ درصدی شاخص NewConTex در کمتر از یک ماه؛ بازار اجاره کشتی‌های کانتینری جان گرفت
            1404-01-23
            پکیج دوره های لجستیک بندری (دوره 79)
            1404-01-23

            بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی زیر سایه‌ی تنش‌های اقتصادی؛ عقب‌نشینی بخش خشکبار، صعود نسبی تانکرها

            1404-01-23
            موضوعات
            • FONASBA
            • Uncategorized
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • فوناسبا

            به گزارش روابط انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، در هفته‌ای که گذشت، بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی با نوساناتی قابل‌توجه روبه‌رو شد. بنا بر تازه‌ترین گزارش منتشرشده از سوی Baltic Exchange، هم‌زمان با افزایش تنش‌های تجاری و تداوم بی‌ثباتی در شاخص‌های کلان اقتصادی، بخش‌های مختلف این صنعت جهانی دستخوش تحولات گوناگونی شدند.

            در بخش کشتی‌های فله‌بر (خشکبار)، روندی نزولی بر بازار حاکم بود. شاخص نرخ کاپسایز (BCI STC) با کاهش چشم‌گیری از ۱۶,۷۲۸ دلار به ۱۴,۹۵۲ دلار رسید. نرخ حمل در مسیرهای کلیدی نظیر C5 (اقیانوس آرام) و C3 (آتلانتیک جنوبی) نیز به ترتیب به ۷.۷۰ دلار و ۱۹.۱۸۵ دلار کاهش یافت. در بازار پاناماکس نیز افت تقاضا در مسیرهای آتلانتیک و نوسانات قیمت نفت به تضعیف نرخ‌ها انجامید؛ به‌طوری‌که نرخ حمل غلات از آمریکای جنوبی حدود ۱۵,۲۵۰ دلار + ۵۲۵,۰۰۰ دلار گزارش شد. در آسیا نیز حمل محموله از استرالیا به چین برای کشتی‌های ۸۲,۰۰۰ تنی، حدود ۱۱,۵۰۰ دلار برآورد شد.

            در حوزه‌ی اولتراماکس و سوپراماکس، عدم قطعیت‌های سیاسی و تجاری بر فعالیت‌ها سایه افکند و منجر به کاهش نرخ‌ها در آتلانتیک، با وجود برخی تحرکات در غرب آفریقا و اندونزی شد. بازار هندیزایز نیز با فشار نزولی مشابهی در هر دو سوی آتلانتیک و اقیانوس آرام دست‌به‌گریبان بود.

            در مقابل، بازار تانکرها در برخی بخش‌ها با رشد نرخ‌ها همراه شد و نشانه‌هایی از بهبود نسبی را از خود نشان داد. در بخش VLCC، هرچند نرخ حمل در مسیر خلیج فارس به چین (TD3C) به WS54.10 کاهش یافت، اما سودآوری روزانه در مسیر غرب آفریقا به چین (TD15) به بیش از ۴۱,۹۸۱ دلار رسید. تانکرهای سوئیزماکس در مسیر نیجریه به اروپا با نرخ WS104.72 و سود روزانه ۴۸,۶۵۰ دلار رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند.

            در بخش آفراماکس، بهبود نرخ‌ها در مدیترانه و اقیانوس اطلس مشهود بود و سود روزانه در مسیر TD19 به بیش از ۶۰,۰۰۰ دلار رسید. با این حال، بازار تانکرهای تمیز (Clean Tankers) تحت فشار نزولی باقی ماند؛ به‌ویژه در کشتی‌های LR2 و LR1 در خلیج فارس و همچنین نرخ‌های MR در بازارهای اروپا و آمریکا.

            چشم‌انداز بازار

            کارشناسان بر این باورند که تداوم چالش‌های ژئوپلیتیکی و تنش‌های تجاری جهانی، همچنان بر تصمیم‌گیری فعالان بازار سایه خواهد افکند. در حالی‌که بخش فله‌بر با افت نرخ‌ها مواجه است، مسیرهای منتخب در بخش تانکرها با امیدواری نسبی به حرکت خود ادامه می‌دهند. آینده‌ی بازار، در گرو تحولات اقتصاد جهانی و روند سیاست‌گذاری کشورها در هفته‌های پیش‌رو خواهد بود.

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-02-30

            هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-29

            برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-27

            نصب علامت خطر جدید در آب‌های ساحلی آستارا


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین

            • هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد
            • برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟