• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            نوسانات نرخ‌های تایم چارتر کشتی‌های کانتینری؛ از عرش به فرش
            1403-12-06
            روندهای جدید در بازار کشتی‌های بالک و تانکرها؛تحلیل وضعیت نرخ‌ها و تقاضا
            1403-12-06

            تحلیل روند بازار کرایه کشتی‌های کانتینری؛ از کاهش شاخص SCFI تا ثبات New ConTex

            1403-12-06
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            سی نیوز-* به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، بازار کرایه کشتی‌های کانتینری در هفته گذشته شاهد نوسانات متعددی بود، اما با وجود کاهش ۹.۳۱ درصدی شاخص SCFI شانگهای، بازار همچنان ثبات نسبی خود را حفظ کرد. شاخص New ConTex با افزایشی جزئی به ۱,۴۱۶ واحد رسید که نشان‌دهنده مقاومت بازار در برابر فشارهای نزولی است. در این گزارش، به تحلیل تحولات این بازار و عوامل مؤثر بر آن خواهیم پرداخت.

            ثبات نسبی بازار باوجود کاهش نرخ‌ها

            شاخص SCFI شانگهای در هفته منتهی به ۲۰ فوریه ۲۰۲۵ به ۱,۵۹۵.۰۸ واحد رسید که کاهش قابل توجهی نسبت به اوج خود در ژوئیه ۲۰۲۴ نشان می‌دهد. این کاهش ۵۷ درصدی به وضوح از روند نزولی نرخ‌های حمل و نقل حکایت دارد. اما در مقابل، شاخص New ConTex نشان‌دهنده ثبات نسبی بازار است که به ۱,۴۱۶ واحد افزایش یافت. این افزایش ۰.۳ درصدی به دلیل مقاومت بازار در برابر فشار کاهش نرخ‌ها و کمبود عرضه کشتی‌های خاص مانند کشتی‌های با ظرفیت ۱۷۰۰ TEU و ۲۵۰۰ TEU است.

            تحلیل نرخ کرایه بر اساس اندازه کشتی‌ها

            ۱. کشتی‌های کوچک (۱۱۰۰ TEU)
            نرخ روزانه کشتی‌های کوچک به ۱۴,۹۵۷ دلار رسید که نسبت به هفته گذشته ۰.۸ درصد افزایش داشته و نسبت به سال گذشته ۶۸.۶ درصد رشد نشان می‌دهد. این افزایش ناشی از تقاضای بالا برای این نوع کشتی‌ها در مسیرهای کوتاه و منطقه‌ای است.

            1. کشتی‌های متوسط (۱۷۰۰ TEU)
              نرخ کشتی‌های متوسط در روز ۲۳,۴۸۹ دلار است که ۱.۱ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و در مقایسه با سال گذشته، ۷۳.۷ درصد رشد داشته است. کاهش قابل توجه عرضه کشتی‌های این اندازه طی هفته‌های اخیر عامل اصلی این رشد است.
            2. کشتی‌های بزرگ (۲۵۰۰ TEU و بالاتر)
              در این رده، نرخ‌ها تغییر چندانی نداشته است، اما در بازه‌های زمانی بلندمدت، رشد چشمگیری داشته‌اند. نرخ کشتی‌های ۲۷۰۰ TEU با کاهش ۰.۳ درصدی به ۲۷,۳۸۲ دلار رسید، اما نسبت به سال گذشته ۸۶.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. این تغییرات ناشی از تنگنای عرضه در این بخش از بازار است.
            3. کشتی‌های بسیار بزرگ (۵۷۰۰ TEU و ۶۵۰۰ TEU)
              اطلاعات محدودی در مورد این کشتی‌ها وجود دارد، اما گزارش‌های جانبی نشان می‌دهند که تقاضا برای این کشتی‌ها، به‌ویژه به دلیل ظرفیت بالای حمل، در حال افزایش است.

            مقایسه شاخص‌های SCFI و New ConTex

            در حالی که شاخص SCFI شانگهای به دلیل کاهش نرخ‌ها روند نزولی داشته است، شاخص New ConTex به دلیل کمبود عرضه در اندازه‌های خاص کشتی‌ها و تقاضای پایدار برای کرایه‌های بلندمدت، به ثبات نسبی دست یافته است. شرکت‌ها تمایل دارند با انعقاد قراردادهای بلندمدت (۱۲ تا ۲۴ ماهه) از نوسانات بازار دوری کنند.

            چشم‌انداز آینده بازار

            تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که نرخ‌های کرایه کشتی‌های متوسط (۱۷۰۰–۲۵۰۰ TEU) در ماه‌های آینده ثابت یا افزایشی باقی خواهند ماند، در حالی که نرخ‌های کشتی‌های بزرگ (۳۵۰۰ TEU+) ممکن است در کوتاه‌مدت با کاهش روبه‌رو شوند. عوامل خارجی مانند بهبود وضعیت زنجیره تأمین جهانی و کاهش تنش‌های منطقه‌ای می‌تواند بر افزایش تقاضا و تثبیت نرخ‌ها تأثیر بگذارد.

            هشدارها و محدودیت‌های داده‌ها

            این گزارش بر اساس داده‌های شاخص New ConTex و تحلیل‌های بازار تهیه شده است. لازم به ذکر است که داده‌ها تنها برای اطلاعرسانی و تحلیل روندها ارائه شده و نباید مبنای تصمیمات تجاری قرار گیرد. نوسانات نرخ ارز، تغییرات سیاست‌های تجاری، و بحران‌های ژئوپلیتیکی می‌توانند به‌طور سریع روند بازار را تغییر دهند.

            بازار کرایه کشتی‌های کانتینری در شرایطی به ثبات نسبی دست یافته است که هنوز در برخی از بخش‌ها شاهد افزایش تقاضا و نرخ‌ها هستیم. در آینده نزدیک، به‌ویژه در کشتی‌های متوسط و بزرگ، نرخ‌ها می‌توانند همچنان تحت تأثیر کمبود عرضه و تقاضای پایدار برای کرایه‌های بلندمدت قرار داشته باشند.

            منبع داده‌ها: گزارش هفتگی شاخص New ConTex، منتشر شده در ۲۰ فوریه ۲۰۲۵.

            دانلود شاخص

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-02-30

            هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-29

            برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-27

            نصب علامت خطر جدید در آب‌های ساحلی آستارا


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین

            • هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد
            • برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟