• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            تحلیل روند بازار کرایه کشتی‌های کانتینری؛ از کاهش شاخص SCFI تا ثبات New ConTex
            1403-12-06
            به همت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، محقق گردید؛ارجاع مشکلات شرکت های کشتیرانی و اپراتورهای بندری به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی
            1403-12-11

            روندهای جدید در بازار کشتی‌های بالک و تانکرها؛تحلیل وضعیت نرخ‌ها و تقاضا

            1403-12-06
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            سی نیوز – سرویس بین الملل-* در هفته‌های اخیر، بازار حمل و نقل دریایی شاهد تحولات قابل توجهی بوده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر تغییرات تقاضا، وضعیت اقتصادی جهانی و شرایط فصلی قرار داشته است. گزارش حاضر، به تحلیل وضعیت بازار کشتی‌های بالک و تانکرها در هفته منتهی به ۲۱ فوریه ۲۰۲۵ پرداخته و روند تغییرات نرخ‌ها و فعالیت‌های مختلف در این بخش‌ها را بررسی می‌کند. در بخش بالک، تقاضا برای کشتی‌های Capesize و Panamax رشد چشمگیری داشته و در کنار آن، بازار تانکرها پس از رسیدن به اوج، با برخی نوسانات مواجه شده است. این گزارش علاوه بر بررسی تغییرات نرخ‌ها، به تحلیل عواملی که بر این تحولات تأثیرگذار بوده‌اند، می‌پردازد.

             (Bulk Carriers)

            1. کشتی‌های Capesize
              بازار Capesize در هفته گذشته با رشد مداوم همراه بود و نرخ‌ها به ۸,۲۱۶ دلار رسیدند که این افزایش به بالاترین سطح از اواخر ژانویه بازمی‌گردد. در مسیر C5، نرخ‌ها به ۶.۴۸۵ دلار رسیدند و به دلیل انتقال فعالیت‌ها به ماه مارس، این روند ادامه دارد. همچنین در اقیانوس اطلس شمالی، بازار با تقویت روبه‌رو شد و نرخ‌ها برای بارگیری از برزیل (مسیر C3) به بیش از ۱۸ دلار رسید. چندین قرارداد بلندمدت نیز گزارش شدند، از جمله یک کشتی ۲۰۳,۰۰۰ تنی که برای یک سال با نرخ ۲۲,۵۰۰ دلار به توافق رسید.
            2. کشتی‌های Panamax
              بازار کشتی‌های Panamax با تقویت بنیادهای بازار شاهد رشد قابل توجهی بود. در اقیانوس اطلس شمالی، نرخ‌ها ثابت باقی ماندند، اما تقاضا برای حمل مواد معدنی و غلات باعث افزایش نرخ‌ها شد. در آسیا نیز، تقاضای خوبی برای حمل کالا مشاهده گردید که موجب افزایش نرخ‌ها شد. قراردادهای بلندمدت در این بخش نیز با نرخ حدود ۱۴,۰۰۰ دلار برای یک سال منعقد شدند.
            3. کشتی‌های Ultramax/Supramax
              بازار کشتی‌های Ultramax/Supramax در اقیانوس اطلس با کاهش تقاضا مواجه شد، در حالی که در آسیا تقاضا برای حمل کالا به مدیترانه و اقیانوس آرام افزایش یافت. نرخ‌ها در این بخش مثبت بود و قراردادهای بلندمدت نیز با نرخ‌های ۱۳,۵۰۰ دلار برای یک سال گزارش شدند.
            4. کشتی‌های Handysize
              نرخ‌ها در بیشتر مناطق بارگیری افزایش یافتند. در اقیانوس اطلس جنوبی، بازار به دلیل کمبود کشتی‌ها فعال‌تر شد، در حالی که در آسیا، شرایط آب‌وهوایی باعث تاخیر در برنامه‌های کشتی‌ها و در نتیجه افزایش نرخ‌ها گردید.

             (Tankers)

            1. کشتی‌های VLCC
              بازار کشتی‌های VLCC ابتدا به اوج خود رسید و سپس شاهد کاهش نرخ‌ها بود. نرخ‌ها در خلیج فارس و خلیج مکزیک کاهش یافتند و نرخ مسیر ۲۷۰,۰۰۰ تنی خلیج فارس به چین (TD3C) به WS64.94 رسید.
            2. کشتی‌های Suezmax
              فشار بر مالکان کشتی‌های Suezmax همچنان ادامه داشت. نرخ مسیر ۱۳۰,۰۰۰ تنی نیجریه به اروپا (TD20) به WS91.94 کاهش یافت، در حالی که نرخ مسیر ۱۳۵,۰۰۰ تنی CPC به مدیترانه (TD6) در سطح WS112.5/115 باقی ماند.
            3. کشتی‌های Aframax
              در دریای شمال، نرخ‌ها افزایش یافتند، اما در مدیترانه نرخ‌ها کاهش یافتند. در اقیانوس اطلس، بازار تقویت شد و نرخ‌ها در این مسیرها افزایش یافتند.
            4. کشتی‌های Clean
              بازار کشتی‌های LR2 در خلیج فارس ثابت ماند، در حالی که نرخ‌های کشتی‌های LR1 افزایش یافتند. در بخش MR، نرخ‌ها در خلیج فارس و اروپا نوسان داشتند و در خلیج مکزیک افزایش فعالیت‌ها باعث رشد نرخ‌ها شد.

            بازار کشتی‌های بالک به‌ویژه در بخش‌های Capesize و Panamax با افزایش نرخ‌ها روبه‌رو شد. بازار تانکرها نیز پس از رسیدن به اوج، کاهش یافت، ولی در برخی مسیرها مانند Aframax در اقیانوس اطلس، نرخ‌ها افزایش یافتند. تقاضا در آسیا به‌ویژه برای کشتی‌های بالک نقش اساسی در رشد بازار داشت.

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-02-30

            هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-29

            برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-27

            نصب علامت خطر جدید در آب‌های ساحلی آستارا


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین

            • هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد
            • برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟