• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            تسلیت به خانواده محترم راحت طلب
            1401-11-08
            بازتاب رسانه‌ای بیانیه انجمن کشتیرانی درباره حق استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم پاناما+عکس
            1401-11-08

            سلب پرچم پاناما از تعداد 136 کشتی ایرانی را تکذیب می کنیم

            1401-11-08
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود از تعداد 136 فروند کشتی نفتکش ایرانی سلب پرچم شده واقعیت ندارد و آن را قویا تکذیب می‌کنیم. اکثر قریب به اتفاق کشتی‌های متعلق به ایران یا تحت مالکیت کشورمان، تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران هستند و توسط  خدمه حاذق ایرانی مدیریت می‌شوند.

            مسعود پل‌مه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره سلب پرچم پاناما از تعداد 136 فروند نفتکش ایرانی و تبعات این اقدام برای کشتی‌ها ایرانی اظهار داشت: در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که یک کشتی چرا باید تحت پرچم یک کشور باشد و با حذف آن پرچم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تمام کشتی‌ها نزد سازمان بین‌المللی دریانوردی موسوم به IMO ثبت می‌شوند و IMO NUMBER دریافت می‌کنند و همچنین برای کنترل و نظارت فعالیت‌های دریانوردی باید تحت پرچم یک کشور باشند. از آنجایی که کشورهایی مانند پاناما، یونان، قبرس و … که از تسهیلات مالیاتی و مالی ویژه برای ثبت کشتی‌ها برخوردار هستند معمولا غالب مالکان کشتی را ترغیب می‌کنند علی‌رغم اینکه در آن کشورها هیچ عقبه تجاری یا اقتصادی ندارند کشتی خود را در آن کشورها ثبت کنند.

            وی ادامه داد: کشتی که در پاناما به ثبت می‌رسد و تحت پرچم کشور پاناما قرار می‌گیرد، پایین‌ترین رقم مالیاتی ممکن را به این کشور برای فعالیت‌های خودش پرداخت می‌کند. از این رو اگر پاناما پرچم خود را از یک کشتی حذف کند، به این مفهوم نیست که آن کشتی قابلیت دریانوردی را از دست می‌دهد. بلکه با ثبت در سایر کشورها می‌تواند از فعالیت‌های مبتنی بر نظارت IMO برخوردار باشد.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تاکید کرد: همانطور که امکان ثبت یک کشتی در کشور پاناما وجود دارد امکان ثبت آن در کشور دیگر هم وجود دارد و پس از ثبت در آن کشور، کشتی به فعالیت تجاری خودش ادامه و استمرار دهد.

            پل‌مه با تکذیب سلب پرچم پاناما از این تعداد کشتی گفت: اینکه گفته می‌شود از 136 فروند کشتی نفتکش ایرانی سلب پرچم شده واقعیت ندارد و آن را قویا تکذیب می‌کنیم. اکثر قریب به اتفاق کشتی‌های متعلق به ایران یا تحت مالکیت ایرانی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران هستند و توسط کرو و خدمه حاذق ایرانی مدیریت می‌شوند. این یک امر طبیعی است که در فعالیت‌های دریایی بین‌المللی امکان استفاده از پرچم سایر کشورها وجود دارد بنابراین شناورهای ما نیز از این مزیت بهره جسته هر چند که تعداد اندکی از شناورهای بخش خصوصی ایرانی در این کشور به ثبت رسیده‌اند و ثبت این تعداد کشتی تاثیری به مفهوم اخص کلمه که مانع بر دریانوردی یا فعالیت‌های تجاری دریایی ناوگان متعلق به جمهوری اسلامی ایران شود، نخواهد داشت.

            وی افزود: سلب این تعداد کشتی از پرچم پاناما از لحاظ عددی را تکذیب می‌کنیم و اساسا یک چنین حجمی از کشتی ‌هایی متعلق به ایران در پاناما به ثبت نرسیده‌ است.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تاکید کرد: کشتی‌های ایرانی هیچ محدودیتی برای ثبت در سایر کشورها ندارند.

            پل‌مه در پاسخ به این سوال که فعالیت کشتی تحت پرچم پاناما به دور زدن تحریم‌ها کمکی می‌کرد که با حذف آن با مشکلات تحریمی مواجه باشیم، اظهار داشت: به آن مفهموم که تصور شود اگر یک کشتی تحت پرچم ایران باشد نمی‌تواند به دلیل تحریم‌ها فعالیت کند و اگر ثبت کشوری مانند پاناما باشد و در شرایط تحریمی می‌تواند با پرچم این کشور فعالیت داشته باشد، چنین چیزی مصداق پیدا نمی‌کند و عمومیت ندارد. فقط مباحث سهولت در فرایندهای اداری و مالی مطرح می‌شود که افراد سعی می‌کنند از این تسهیلات بهره ببرند. برای مثال اگر کشتی نیازمند تسهیلات بانکی از یک کشور ثالث باشد طبیعتا اگر تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران باشد به دلیل تحریم‌ها سخت‌تر می تواند این تسهیلات را دریافت کند یا دچار چالش می شود.

            وی در پاسخ سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا در ثبت کشتی‌ها تحت پرچم کشور دیگری مالکیت ایرانی آن آشکار و احراز می‌شود، گفت: به طور قطع اگر بخواهیم پرچم هر کشوری را ابتیاع کنیم ابتدا باید مالکیت و هویت مدیران آن شرکت که ادعای مالکیت آن کشتی را دارند، افشا شود و به طور قطع وقتی این اطلاعات منتشر شود مالکیت ایرانی این کشتی اعلام خواهد شد و اطلاعاتی نیستند که قابل دسترس نباشند و موضوعی نیست که با کشف این اطلاعات مشکلات را افزایش دهد.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره جایگزینی پاناما برای کشتی‌های ایرانی ادامه داد: هنوز گزارش دقیقی از میزان و تعداد کشتی‌هایی که مدعی هستند تحت پرچم شدند و این ادعا واقعی باشد نداریم کما اینکه تاکید به تکذیب سلب پرچم پاناما از تعداد 136 فروند کشتی ایرانی داریم و اینکه این تعداد کشتی با مالکیت ایرانی تحت پرچم پاناما باشند صحت ندارد.

            پل‌مه گفت: این جریان تنها وقفه‌ای که می‌تواند در فرایند تجاری کشتی‌ها ایجاد کنند، تنها مدت روز کمتر از انگشتان یک دست برای ثبت این کشتی‌ها در سایر کشورها خواهد بود و البته به دولت پاناما توصیه می‌کنیم از اقدامات ضد تجاری که می‌تواند حیث حرفه‌ای و اعتباری آن کشور را تحت تاثیر قرار دهد اجتناب کند، بر اساس تمامی کنوانسیون های ناظر بر فعالیت‌های دریایی و مطابق با مفاد تعهدی کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، از ایجاد هرگونه محدودیت در امور کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیض‌آمیز باید خودداری شود.

            منبع: خبرگزاری ایلنا

            منبع:https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1323466

            لینک کوتاه: https://seanews.ir/43027

            به اشتراک گذاری
            2
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-16

            انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد


            اطلاعات بیشتر

            2 Comments

            1. Arman گفت:
              1401-11-15 در 9:43 ب.ظ

              آقای پل مه شخصیت علمی و حقوقی ارزشمندی در حوزه صنعت کشتیرانی است و به عنوان یک سخنگو در صنف بخش خصوصی عملکرد بسیار خوبی از ایشان در رسانه ها منعکس شده است.

              پاسخ
            2. نادر بندرچی گفت:
              1401-11-20 در 2:08 ب.ظ

              از اینکه دیدگاه های افراد رو منتشر می کنید ممنونم.
              باید بگم که من این خبر رو در سایت سی نیوز خوندم. باید بابت پاسخگویی و موضع مقتدارنه انجمن کشتیرانی در بحث حق پرچم کشتی های ایرانی(چه دولتی و خصوصی) که در آب های سراسر جهان درحال تردد و ترانزیت کالا هستند بویژه مصاحبه آقای پل مه دبیرکل آن تشکر کنم.
              برای من جالب هست که مدت ها بود هیچ گروه صنفی یا حتی ارگان های دریایی و بندری دولتی نسبت به مشکلات و نیازهای روز صنعت کشتیرانی هیچ پاسخگو نبود و اصلا صحبتی نمیکردند. ولی اخیرا رسانه ها اخبار خوبی از انجمن و صحبت های آقای پل مه منتشر می کنند که ایشان رو به عنوان یک مسئول بیشتر به مردم و جامعه کشتیرانی معرفی کرده و چهره مثبت و تاثیرگذاری نشان داده است.
              لطفا به همین روند روبه رشدتون ادامه بدهید.

              پاسخ

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین

            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴
            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی
            • جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد
            • برگزاری جلسه کمیته مسئولیت اجتماعی انجمن برای بررسی حادثه بندر شهید رجایی

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟