روزبه مختاری رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران : بخش خصوصی دل خوشی از سرمایه گذاری در بنادر ندارد
1399-10-24فرم متقاضیان حضور در همایش توجيهی سامانه مودیان مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی
1399-11-20دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی موظف است موضوع آلایندگی شناور کرهای را تا رفع خسارت پیگیری کند و این اقدامات ربطی به مناسبات سیاسی ندارد.
به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا؛ مسعود پل مه در بازدید از بندر آستارا در منتهی الیه غرب گیلان اظهار کرد: شناور کره ای که از بندر کشور عربستان عازم امارات بود، در طی مسیر بدون توجه به موافقت نامه های بین المللی حوزه محیط زیست، آب های سرزمینی کشور ما را آلوده کرد و خسارت زیست محیطی بسیار بالایی به وجود آورد.
وی ادامه داد: اقدامات زیست محیطی در حوزه دریا باید رعایت شود و تا حالا اقدامی از سوی مالکان کشتی کره ای به عمل نیامده و اقدامات قضایی و پیگیری خسارت ها ضروری است.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکلهای زیست محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران روز چهارشنبه گذشته سلامت هر ۲۰ ملوان شناور را تأیید کرد.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص توسعه بندر آستارا نیز گفت: دریچه تجارت خارجی هر کشور بنادر آن است و بندرگاه ها به منزله قلب تپنده اقتصاد کشور در تولید و خدمات، صادرات و واردات نقش مهمی دارند.
پل مه افزود: دولت و بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه اقتصاد مشارکت دارند و ما شاهد تحقق این امر هستیم و نمود عینی آن در بندر آستارا ملموس است و اقدامات توسعه ای مناسبی در این بندرگاه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: محصولات مورد نیاز کشورهای حوزه سی آی اس و روسیه با کانتینرهای یخچالی از طریق بندر آستارا حمل می شود و امسال ۱۵۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شده و تا پایان سال به ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و در سال های آینده، تعداد اسکله های بندر آستارا به پنج اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۲ و نیم میلیون تن خواهد رسید.
بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم واردات و صادرات است.