• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            اعلام تغيير ساعات كاری شركت دريای متحد پاسارگاد
            1402-02-14
            ضرورت توجه به مرجعیت بخش خصوصی برای اجرای توسعه و اقتصاد دریایی
            1402-02-16

            تعدد دستگاه های متولی، مخل فرآیند ترانزیت است

            1402-02-14
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: بسته به نوع کالای ترانزیتی از ۲۲ تا ۲۶ نهاد، سازمان، ارگان و اداره خود را متولی امر ترانزیت می دانند که این مساله مخل فرآیند ترانزیت است.

            به گزارش روابط عمومی انجمن حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، مسعود پل مه اظهار کرد: ماندگاری کانتینر در بندرعباس باعث می شود که هزینه انبارداری، دموراژ و سایر هزینه های بندری افزایش پیدا می کند که این مساله به ساختار ناکارآمد و بوروکراسی های زائدی در چرخه فعالیت های بندری و گمرکی باز می گردد. آن چه مسلم است بسته به نوع کالای ترانزیتی از ۲۲ تا ۲۶ نهاد، سازمان، ارگان و اداره خود را متولی امر ترانزیت می دانند که بالتبع مداخله هر یک از این ها که معمولا قائم به ذات خواهد بود مخل فرآیند ترانزیت خواهد بود. علاوه بر این برای فرآیند واردات کالا نیز قطعا باید مجوزهای مختلف نهادها و سازمان های نظارتی نظیر استاندارد، قرنطینه و بهداشت را دریافت کرد که تمامی این مسائل باعث طولانی شدن فرآیند خروج کالا و ترخیص آن خواهد شد و چون کانتینرهای یخچالی در زمره کانتینر های خاص تلقی می شود، معمولا حداقل ۳ برابر سایر کانتینر های معمولی هزینه دموراژ دارند البته هزینه های دیگر نیز به آن تعلق می گیرد.

            سردخانه بندرعباس جز یکی از پیشرفته ترین سردخانه های موجود کشور است
            دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تصریح کرد: معمولا کالاهایی که با کانتینر یخچالی حمل می شوند به دلیل فسادپذیری کالا از تخلیه و بارگیری های مکرر کانتینر جلوگیری می شود. حال پس از اتمام عملیات ترخیص در بندر، کالا توسط کانتینرهای یخچال دار جا به جا می شود و ادامه فرآیند انجام می گیرد اما در برخی از موارد به دلیل به طولانی شدن عملیات ترخیص و یا برای بخشی از کالاها که در تاریخ های مقرر باید از محوطه بندر خارج شوند، سردخانه هایی پیش بینی شده است. به طور مثال در بندر شهید رجایی بندرعباس سردخانه ای با ظرفیت ۵ هزار تن وجود دارد یعنی اگر کسی بار یخچالی به بندر عباس بیاورد در صورت تمایل می تواند کانتینر را استریپ کند و کالا را در سردخانه انبارش کند. طبیعتا در چنین شرایطی هزینه دموراژ به شدت کاهش پیدا می کند اما به همان تناسب هزینه انبارداری خواهد داشت.

            پل مه افزود: در مجموع امکان این که کالای یخچالی به سردخانه منتقل بشود در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور وجود دارد در عین حال متعارف است که کانتینر در محوطه دارای پلاک برق نگهداری شود تا زمانی که امکان خروج از بندر پیدا کند و یا کالا ترخیص شده و امکان تخلیه از کانتینر داشته باشد.
            وی افزود: سردخانه ای که در بندر عباس وجود دارد جز یکی از پیشرفته ترین سردخانه های موجود کشور است که تکنولوژی های روز در آن به کار گرفته شده است. معمولا سردخانه ها در اشکال سلولی ساخته می شوند و توانایی و قابلیت نگهداری چند نوع کالا با دمای متفاوت را دارند.

            به دلیل تحریم نمی توانیم از کانتینرهای نو استفاده کنیم

            پل مه خاطرنشان کرد: این ادعا که تمامی کانتینرهای یخچالی وارده غیراستاندارد هستند، رد می شود اما محتمل است که در این چرخه ، کانتینرهای معیوبی که با افت دما مواجه شوند و یا فاقد تهویه مناسب باشند، نیز وجود داشته باشد.
            دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: به دلیل تحریم ما نمی توانیم از کانتینرهای نو استفاده کنیم از این رو طبیعتا کانتینرهای با عمر بیشتر در فرآیند حمل استفاده می شود و محتمل خواهد بود که این کانتینرها به دلیل فرسودگی بعضی از تجهیزاتشان، دچار افت دما شوند که البته این مساله برای تمامی کانتینرها مصداق ندارد. علاوه بر این چون کانتینرها در محوطه بندری از برق شهری استفاده می کنند ممکن است نوسات برق شهری، افت فشار و یا با قطعی برق بر عملکرد کانتینرها تاثیر گذار باشد.
            ثبت سفارش برای ترخیص قطعی کانتینرهای یخچالی صورت نمی گیرد

            وی یادآور شد: ورود کانتینر در سایزها و کاربری های مختلف به ایران آزاد است ولی برای ترخیص قطعی این کالا در کشور، ثبت سفارش صورت نمی گیرد. خصیصه فعالیت کانتینری به گونه ای نیست که الزاما این کالا واردات قطعی تلقی شود تا امکان فعالیت داشته باشد. درواقع فعالیت کانتینر مبتنی بر ورود موقت است و در ۴ بازه زمانی تا مدت ۲۴ ماه قابلیت تمدید دارد. لذا هر زمان که این کانتینر از کشور خارج شود، در بازگشت مجدد همین قابلیت را دارد. در نتیجه کانتینر یک نوع وسیله حمل دریایی است و جز توسعه یافته کشتی برای استمرار حمل دریایی در خشکی محسوب می شود. بنابراین وقتی یک کانتینر را از اجزای یک کشتی می دانیم نیازی به واردات قطعی آن نیست. این امکان وجود دارد که ما با ورود موقت از این کانتینر استفاده کنیم در نتیجه با هزینه های ترخیص مواجه نخواهیم بود.

            پل مه تصریح کرد: واردات موتور ترموکینگ نیز به قاعده واردات قطعی و ثبت سفارش بازمی گردد. در واقع ضرورتی ندارد که برای واردات کانتینری در ایران ثبت سفارشی صورت بگیرد، چرا که با خروج کانتینر از ایران می توانیم موتور را تعویض کرده و بدون محدودیت به کشور بازگردانیم. در واقع تعویض ترموکینگ وظیفه مالک کانتینر است.
            دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که اگر کانتینری در فرآیند واردات ترخیص قطعی شود، دیگر اجازه خروج از کشور را ندارد و اگر حملی به خارج از کشور صورت بگیرد باید دارای پروانه صادراتی باشد لذا بهترین مزیت و تسهیل گمرک برای این که فعالیت کانتینر در شرایط مطلوبی استمرار پیدا کند، انتخاب ورود موقت است که هیچ گونه هزینه ای به دنبال ندارد.

            وی خاطرنشان کرد: واردات یدک یخچالی برای حمل جاده ای نیز میسر است. علاوه بر این تسهیلات بابت کانتینر یخچالی و سایر کانتینرهای خشک از سوی دولت ارائه می شود. آن چه که مسلم است بانک های عامل تسهیلات را در این حوزه به شرکت های اعطا می کنند که از توانمندی لازم، گردش های مالی مناسب و قدرت مدیریت در فرآیندهای تجاری برخوردار باشند.

            نرخ دموراژ در ایران به مراتب پایین تر از تمام کشورهای منطقه و جهان است

            پل مه افزود: ما به دلیل تحریم ها امکان مبادلات مالی در فرآیند متعارف بین المللی را نداریم لذا این عامل سبب می شود مدت زمان خرید و یا فروش کالا و اقدامات مبتنی بر بازرسی آن افزایش پیدا کند حتی در صورت تحقق این مهم، امکان تامین ارز و تخصیص آن در کشور طولانی است. در نتیجه تحریم عامل اصلی افزایش هزینه تبادلات کالایی است.

            دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر آن است که کشتی های متعلق به شرکت های بزرگ بین المللی به ایران ورود ندارند در نتیجه شرکت های کوچک از طریق راه های مختلف از چند مسیر به ایران تردد می کنند که این مساله سبب می شود که مدت حمل کالا به کشور افزایش پیدا کند.

            وی یادآور شد: پس از ورود کالا به ایران، اقدامات مربوط به ثبت سفارش، تامین ارز و دریافت مجوزات باید انجام بگیرد. چون دسترسی به سوئیفت جهانی برای ما ناممکن است، انتقال هزینه خرید از طریق صرافی یا از طریق کشورهای ثالث انجام می گیرد و تمامی این مسائل سبب می شود مدت زمان ماندگاری کالا و کانتینر در ایران افزایش پیدا کند. علاوه بر این مالک کانتینر برای این که از کانتینر استفاده بهینه و کسب درآمد کند باید کانتینرش در حمل و نقل دریایی فعال باشد تا بتواند کرایه دریافت کند.

            پل مه اظهار داشت: اگر قرار باشد کانتینر در موعد متعارف (فری تایم) به شرکت کشتیرانی بازنگردد، شرکت از دریافت کرایه های بعدی وا می ماند لذا به واسطه عرف و ضوابط رایج بین المللی از کانتینری که در موعد فری تایم بازنمی گردد، دموراژ براساس استانداردهای منطقه ای دریافت می شود. خوشبختانه نرخ دموراژی که در ایران از گیرنده کانتینر دریافت می شود به مراتب پایین تر از تمام کشورهای منطقه و جهان است. امیدوارم مدیریت زنجیره تامین در این حوزه به نحوی پیش رود تا این مدت زمان ها کاهش پیدا کند.

            دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: در صورتی که فعالان بار یخچالی مطالبه ای در مواجه با شرکت های کشتیرانی، نماینده کشتیرانی و خدمات بندری و البته در حوزه اختیارات ما داشته باشند می توانند مطالبات خود را از طریق انجمن حمل و نقل بین المللی خراسان به ما منعکس کنند تا پیگیری های لازم معمول گردد.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-21

            برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-16

            انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴
            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴
            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی
            • جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟