• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            همكاری داوطلبانه بين بنادر و شركتهای كشتيرانی در كاهش گازهای گلخانه ای (GHG)
            1402-01-17
            اعلام قطع همكاری يكي از پرسنل شركت صبا دريا
            1402-01-19

            فرصت‌ها و تهدیدهای کسب وکار دریایی در سال ۱۴۰۲

            1402-01-19
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            برچسب ها

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در گفتگو با خبرنگار سی نیوز درباره چالش ها و مشکلات عمده کسب و کار دریایی در سال ۱۴۰۲ گفت: چیزی که باید برای سال جدید در نظر بگیریم تلاش مضاعف برای به ثمر رسیدن اهدافی است که سال‌هاست تحقق آن دچار چالش شده است. بخشی از اهداف ما مشکلاتی است که حوزه کسب‌وکارمان با آن درگیر است و حاصل عدم همراهی دولت یا عدم شناخت متناسب با فعالیت‌های حوزه کسب و کاری و اقتضائات زمانی مرتبط با فعالیت ماست؛ به ‌واقع عدم امکان تطابق نیازهایی که بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد تعامل داشته‌اند.

            دکتر مسعود پل مه درباره مهمترین چالش بخش خصوصی اظهار داشت: می‌توانم یکی از چالش‌های بخش خصوصی را منابع انسانی بیان کنم. منابع انسانی همچنان که برای ما یک فرصت هست، از سویی یک تهدید بالفعل است؛ یعنی دیگر از آن چرخه بالقوه بودن خارج گشته است.

            وی خاطر نشان ساخت: بواسطه مشکلاتی که درحوزه بین المللی حاصل از تحریم داریم، بسیاری از ارتباطات ما تحت تاثیر محدودیت‌های تحریمی قرار گرفته؛ از جمله اینکه از طریق بیمکو نتوانستیم امکانات آموزشی را برای اعضاء انجمن بدست بیاوریم و نیز اینترتانکو همان قاعده است. اخیرا نیز هم موضوع آموزشی را با فوناسپا داشتیم که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است و البته از تمام ظرفیت های ممکن بین المللی برای رفع این موانع بهره خواهیم جست.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره تهدیدات منابع انسانی کارامد در حوزه دریایی و بندری بیان نمود: خوف این می رود اگر نتوانیم منابع انسانی مان را به علوم روز مجهز بکنیم؛ علم و آگاهی را نتوانیم توسعه و نشر بدهیم و آسیب پذیری های ما بیش از آن چیزی که الآن هست، شکل بگیرد و درنهایت به اقتصاد کشور و جامعه جوانی که بسیار متمایل برای حضور در این حوزه کسب و کاری هستند، آسیب بزند.

            پل مه درباره وضعیت نابسامان آموزش منابع انسانی دریا محور اظهار داشت: در کنار همه این موضوعات، حاکمیت حداکثری دولت در تمام شقوق آموزشی محیط کسب وکار را سخت تر کرده است.بیش از ۹۰درصد تجارت خارجی کشور دریابرد می باشد. حمل و نقل دریایی پاشنه آشیل اقتصاد کشور شناخته می شود و تنها مفر نجات کشور از تهدیدات تحریمی بوده است. لذا با این وزن بسیار بالا، ما از خلا آموزشی درحوزه مدیریت دریایی و بندری در رنج هستیم و آن بخش آموزش موجود نیز با رویکردهای دولتی هدایت می شود.

            وی درخصوص کیفیت مباحث آموزشی از سوی دولت گفت: واقعیت این است که شقوق مختلف دولتی مبحث آموزش را بر اساس تصورات و نگاه های دولتی خودشان پیش می برند. هرچند که ما اعتقاد داریم آموزش های موجود، آموزش های حداقلی هستند ولی کاربردی نیستند. به مفهوم واقع اگر کسی این آموزش ها را طی کند نمی تواند در عرصه کسب وکار قابلیت لازم برای مدیریت اجرایی را به دست بیاورد.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره اهداف آموزشی سال ۱۴۰۲ تاکید نمود: روی این اصل یکی از اهداف ما این است که بتوانیم درسال ۱۴۰۲ آموزش های کاربردی که از افراد، مدیر اجرائی بسازند را تدارک ببینیم. علیرغم اینکه مشکلات متعدد داخلی و خارجی به عنوان موانع بازدارنده بوده، سعی ما بر این است که بتوانیم جهانی نگاه کنیم و ایرانی عمل کنیم. به واقع الگویی را بار رویکرد و تجارب بین المللی در کشور بوجود بیاوریم؛ هرچند امکان اینکه ارتباط آموزشی به شیوه رسمی را از ما سلب می کنند بتوانیم در ایران این قاعده را اجرا کنیم.

            پل مه درباره اهمیت نقش سرمایه های انسانی پیشکسوت و باسابقه دریایی و بندری افزود: طبیعی است که با شکل گیری چنین چیزی ما امکان انتقال تجارب را در اشکال مختلف به نیروهای جوان بی تجربه، به صورت آکادمیکی بدست می آوریم و این سرمایه عظیم تحت قالب پیشکسوتان و ستون های اصلی این حوزه کسب وکاری را قدر شناخته و علم و دانش آنان را مستند و مظبوط می نماییم. متاسفانه این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده است و اگر نتوان آنچه که در صندوقچه تجارب و تخصص بوجود آمده در پیشکسوتان به دیگری به ودیعه سپرده شود، این شجره ابتر خواهد ماند.

            وی درباره مهاجرت نخبگان این صنعت هشدار داد: ازطرفی مشکلات اقتصادی که باعث می شود که افراد را به خارج از ایران گسیل کند؛ به مفهوم اینکه جلای وطن بکنند، همه این ها مخاطراتی است که نیازمند توجه جدی به این نقیصه است که اگر از دید نظام دورنگهداشته شود، تبدیل به یک تهدید می شود و به طور قطع باعث آسیب بسیار جدی می گردد.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره چالش های آموزش فعلی منابع انسانی دریامحور اذعان داشت: به این موضوع باید توجه کنیم که تا به امروز آنچه که به عنوان آموزش حتی در انجمن وجود داشته، سبک و سیاق سنتی داشته که شمایل آن را تغییر دادیم ولی درعین حال دارای همان ریشه سنتی بوده و نگاهی که منتهی به گواهینامه شایستگی برای ثبت شرکت می باشد، داشته است. ولی تا به امروز کسی نیامده فکر کند وقتی شرکت ثبت شد، بعد از آن چه اتفاقی می افتد؟ آیا برای آن موقع ما تدارکی در چرخه کار دیده ایم یا خیر؟

            پل مه درباره کم و کیف برنامه های آموزشی منابع انسانی حوزه دریا و بندر اظهار نمود: بسیاری از آموزش هایی که الآن موجود هست نگاه تجاری کشتی پایه ندارد؛ عمده فعالیت هایی که در دریا متمرکز شده مبتنی بر فعالیت کانتینری است. در حالی که بیشترین حجم فعالیت تجاری دریایی ما کالاهای فله خشک و فله مایع هستند و اساسا فعالیت در این حوزه مبتنی بر مدیریت کشتی است.

            وی با اشاره به مشکلات و تهدیدات بروکری و چارترینگ دریایی در کشور گوشزد نمود: ما در خصوص بروکری یا چارترینگ نقطه ضعف بسیار بزرگی در کشور داریم که تا به امروز خود ما هم نتوانستیم آنطور که شایسته امر و کشور ما می باشد به این موضوع بپردازیم.

            پل مه در ادامه افزود: در نتیجه وقتی می بینیم در سال ده ها میلیون و بعضا چندصد میلیون تن کالا به کشور ما توسط کشتی های خارجی وارد می شود و بیش از ۹۵ درصد این کشتی ها توسط بروکرهای خارجی تدارک دیده می شود و عملیات چارترینگ آن منتهی به قراردادهای یکطرفه می شود، به مفهوم این است که ما از محل این عملیات عظیم و بسیط یک سنت/ یک ریال درآمد نداریم. درحالیکه افراد بسیار شایسته ای در این حوزه داریم.

            دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در پایان گفت: هرچند شرکت های بسیار محدود و معدود و کمتر از انگشتان دو دست در ایران وجود دارند که چنین فعالیتی را با محوریت کشور خودمان انجام می دهند، ولی ضرورت دارد ما توانمندی هایی را برای مدیریت های اجاره کشتی که تامین کننده بسیاری از اقلام بویژه مایحتاجی که تحت عنوان کالاهای اساسی مدیریت می شوند را در کشور بوجود بیاوریم.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-04-09

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-07

            جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
              كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
              برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر
            • جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم
            • هشتادمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟