• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
    • نرخ بانکر | قیمت سوخت دریایی
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            افزایش نرخ کرایه کشتی‌های کانتینری در سایه کمبود ظرفیت و تنش‌های تجاری
            1403-12-15
            جلسه کمیته مشترک مالیات، تأمین اجتماعی و امور حقوقی و بیمه برگزار شد
            1403-12-16

            نوسان در بازار کشتی‌ها؛ فله‌برها رشد کردند، نفتکش‌ها افت کردند

            1403-12-15
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • فوناسبا

            سی نیوز-سرویس بین الملل – برگرفته از شاخص Baltic Exchange- بازار حمل‌ونقل دریایی در هفته گذشته شاهد تغییرات مهمی بود. کشتی‌های بزرگ فله‌بر (Capesize) که معمولاً برای حمل زغال‌سنگ و سنگ‌آهن استفاده می‌شوند، رشد خوبی را تجربه کردند. در مقابل، کشتی‌های متوسط فله‌بر (Panamax) که برای حمل غلات و مواد معدنی به کار می‌روند، با کاهش نرخ کرایه‌ها مواجه شدند. همچنین، بخش تانکرهای نفتی که وظیفه جابه‌جایی نفت خام را دارند، هفته‌ای ضعیف را پشت سر گذاشتند و نرخ کرایه آن‌ها کاهش یافت.

            افزایش نرخ کرایه کشتی‌های فله‌بر بزرگ (Capesize)

            در هفته‌ای که گذشت، تقاضا برای حمل زغال‌سنگ و سنگ‌آهن به‌ویژه در مسیرهای استرالیا به چین و برزیل به آسیا افزایش یافت. این موضوع باعث شد کرایه کشتی‌های Capesize به‌طور محسوسی بالا برود.

            ???? کرایه مسیر استرالیا به چین از ۶.۶۵ دلار به ۹.۸۸ دلار برای هر تُن بار افزایش یافت.
            ???? کرایه مسیر برزیل به چین نیز از ۱۸.۳۱ دلار به ۱۹.۸۷ دلار رسید.

            افت کرایه در کشتی‌های Panamax

            در مقابل، کشتی‌های Panamax که معمولاً برای حمل غلات و مواد معدنی در مسیرهای اقیانوس اطلس و آرام فعالیت دارند، شرایط خوبی نداشتند. کاهش میزان محموله‌های معدنی در آمریکای جنوبی و آفریقا باعث شد کرایه این نوع کشتی‌ها کاهش یابد.

            ???? در مسیر ترانس‌آتلانتیک (اروپا-آمریکا) کرایه‌ها به حدود ۱۴,۰۰۰ دلار در روز کاهش یافت.
            ???? در اقیانوس آرام نیز با کاهش تقاضا، نرخ کرایه پایین‌تر آمد.

            بازار کشتی‌های کوچکتر؛ ثبات نسبی اما کاهش رشد

            در بخش کشتی‌های متوسط و کوچک‌تر فله‌بر (Ultramax/Supramax/Handysize) که برای حمل بارهای متنوعی مانند سیمان، کود شیمیایی، و فولاد استفاده می‌شوند، تغییرات چشمگیری دیده نشد.

            ???? در خلیج مکزیک نرخ‌ها همچنان بالا بود.
            ???? در مدیترانه و آمریکای جنوبی بازار رو به کاهش بود.
            ???? در آسیا ابتدا بازار مثبت بود اما در ادامه هفته افت کرد.

            افت نرخ کرایه در تانکرهای نفتی

            در بخش کشتی‌های نفتکش، مالکان کشتی‌ها هفته سختی را سپری کردند. نرخ کرایه مسیرهای اصلی کاهش یافت، زیرا تقاضا برای حمل نفت خام کمتر از حد انتظار بود.

            ???? تانکرهای خیلی بزرگ (VLCC) که نفت را از خلیج‌فارس به چین حمل می‌کنند، شاهد افت نرخ از WS63 به WS58 بودند.
            ???? تانکرهای متوسط (Suezmax) که نفت را از نیجریه به اروپا منتقل می‌کنند، کاهش ۶ واحدی را تجربه کردند و نرخشان به WS85 رسید.
            ???? تانکرهای کوچک‌تر (Aframax) که در مسیرهای کوتاه‌تری مانند مدیترانه و شمال اروپا فعالیت دارند، نیز با کاهش نرخ روبه‌رو شدند.

            در هفته گذشته، بازار کشتی‌های بزرگ فله‌بر (Capesize) به دلیل افزایش تقاضا رشد خوبی داشت، اما بازار کشتی‌های Panamax و نفتکش‌ها با کاهش نرخ کرایه مواجه شدند. درصورتی‌که این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند تأثیر مهمی بر هزینه‌های حمل‌ونقل جهانی داشته باشد.

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-06-05

            برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران


            اطلاعات بیشتر

            default

            1404-06-05

            بررسی آثار بخشنامه اصلاحات فصل ششم هزینه دیرکرد در انجمن کشتیرانی


            اطلاعات بیشتر
            1404-06-03

            دریابان بایندُر؛از رشادت در جزایر سه‌گانه تا شهادت در خرمشهر|فیلمنامه‌خوانی


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره آموزشی تخصصی و کاربردی «کاربرد آئین نامه استفاده از کانتینر» به صورت حضوری
            • دوره «آشنایی با ساختمان و تعادل کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با ساختمان و تعادل کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات بندری و دریایی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات بندری و دریایی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین

            • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • بررسی آثار بخشنامه اصلاحات فصل ششم هزینه دیرکرد در انجمن کشتیرانی
            • دریابان بایندُر؛از رشادت در جزایر سه‌گانه تا شهادت در خرمشهر|فیلمنامه‌خوانی
            • هشتادودومین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟