• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            جهش مثبت بازار اجاره کشتی‌های کانتینری در سال 2025 با افزایش نرخ‌ها
            1403-10-30
            كارگاه آموزشی «عمليات پايانه مسافر دريايی» به صورت آنلاين
            1403-11-07

            چالش‌ها و فرصت‌های بازار حمل‌ونقل دریایی در آغاز سال میلادی

            1403-11-03
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • Clean
            • Handymax
            • Panamax
            • Ultramax/Supramax
            • انجمن کشتیرانی
            • تحلیل بازار
            • حمل و نقل دریا

            بازار حمل و نقل دریایی در هفته دوم ژانویه 2025 شاهد نوساناتی قابل توجه در بخش‌های مختلف بود. این گزارش که با همکاری “Baltic Exchange” تهیه شده، روندهای کلیدی و تغییرات نرخ‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله کشتی‌های فله‌بر، تانکرها و سایر دسته‌های حمل‌ونقل بررسی می‌کند.

            در حالی که برخی از بازارها با کاهش نرخ‌ها و فشار عرضه بیش از حد مواجه بودند، بخش‌هایی دیگر توانستند از تقاضای بالا و شرایط خاص آب‌وهوایی بهره ببرند و رشد قابل‌توجهی را تجربه کنند. از نوسانات در بازار کشتی‌های فله‌بر Capesize و فشار عرضه در Panamax گرفته تا بهبود جزئی در بخش‌های LR2 و MR، این هفته تصویری چندوجهی از چالش‌ها و فرصت‌های بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی ارائه می‌دهد.

            این گزارش به تفصیل تغییرات نرخ‌های روزانه، دلایل اصلی تغییرات در مناطق مختلف و تأثیر شرایط بازار بر مسیرهای کلیدی را بررسی کرده و سعی دارد تحلیل جامعی از شرایط فعلی ارائه دهد. در ادامه، وضعیت بخش‌های مختلف بازار در هفته‌ای که گذشت آورده شده است.

            کشتی‌های کیپ‌سایز (Capesize)

            بازار کشتی‌های کیپ‌سایز این هفته با نوساناتی همراه بود. هفته با ضعف قابل توجه آغاز شد، اما از روز پنج‌شنبه شتاب گرفت و با روندی مثبت پایان یافت. میانگین شاخص 5TC از 10,696 دلار در روز شروع شد، در میانه هفته به 9,123 دلار کاهش یافت و در پایان هفته به 12,010 دلار در روز بازگشت.
            در منطقه اقیانوس آرام، به دلیل وجود عرضه مازاد کشتی‌ها، فشار بر بازار همچنان ادامه داشت. فعالیت محدود معدنچیان و قراردادهای منعقدشده با نرخ‌های پایین‌تر از 6 دلار، باعث کاهش شاخص C5 از 6.84 دلار در روز دوشنبه به 6.245 دلار در روز جمعه شد.
            در مقابل، بازارهای جنوب برزیل و غرب آفریقا با افزایش تقاضا برای کشتی‌های موجود برای تاریخ‌های پایانی ژانویه تقویت شدند. شاخص C3 در طول هفته از 17.64 دلار به 18.155 دلار افزایش یافت.
            در منطقه آتلانتیک شمالی، اواخر هفته شاهد تغییر احساسات بودیم که به دلیل شرایط جوی شدید و کمبود کشتی‌ها به وجود آمد. این امر باعث افزایش نرخ‌های خطوط ترانس‌آتلانتیک (C8) و فرانت‌هال (C9) شد که به ترتیب به 16,857 دلار در روز و 31,813 دلار در روز رسیدند.

            کشتی‌های پاناماکس (Panamax)

            بازار کشتی‌های پاناماکس همچنان روند نزولی خود را حفظ کرد و اصلاحات بیشتری در هر دو حوزه مشاهده شد.
            در آتلانتیک، با وجود تقاضای مناسب برای حمل مواد معدنی و غلات در شمال، میزان کشتی‌های موجود همچنان بر معاملات تأثیر منفی گذاشت. در نیمه هفته، شایعاتی مبنی بر ثبات نرخ‌ها در شرق آمریکای جنوبی مطرح شد، اما همچنان چارترکنندگان توانستند کشتی‌های بیشتری را برای تاریخ‌های موردنظر خود با نرخ‌هایی نزدیک به 8,000 دلار به جای 9,000 دلار اولیه اجاره کنند.
            در آسیا، نرخ‌ها همچنان کاهش یافتند و به‌ویژه در مناطق جنوبی وضعیت بدتر بود. نرخ حمل از استرالیا و اندونزی به شدت افت کرد و برای کشتی‌های قدیمی‌تر و کوچک‌تر گاهی به حدود 1,000 دلار رسید.

            کشتی‌های اولتراماکس/سوپراماکس (Ultramax/Supramax)

            آغاز سال 2025 برای بسیاری ناامیدکننده بود، زیرا در هر دو منطقه آتلانتیک و آسیا، فعالیت جدیدی مشاهده نشد و تعداد زیادی کشتی بدون بار باقی ماندند.
            در آتلانتیک، یک کشتی 63,000 تنی از خلیج آمریکا به شرق مدیترانه با نرخ 18,500 دلار اجاره شد. همچنین، یک کشتی 58,000 تنی برای مسیر فرانت‌هال به ژاپن با نرخ 17,250 دلار قرارداد بست.
            در جنوب آتلانتیک، فرصت‌های محدودتری وجود داشت و یک کشتی 63,000 تنی با تحویل شرق آمریکای جنوبی برای حمل بار به بنگلادش با نرخ 13,400 دلار به علاوه 340,000 دلار هزینه بالاست اجاره شد.
            در منطقه آسیا، به دلیل مازاد کشتی‌ها، نرخ‌ها کاهش یافتند و یک کشتی 57,000 تنی برای حمل بار از اندونزی با تحویل چین جنوبی با نرخ حدود 5,000 دلار قرارداد بست.

            کشتی‌های هندی‌سایز (Handysize)

            همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اولین هفته کامل سال جدید با فعالیت محدود در هر دو حوزه آتلانتیک و آسیا همراه بود و بازار همچنان حالت رکود خود را حفظ کرد.
            در آتلانتیک، یک کشتی 28,000 تنی با تحویل مونته‌ویدئو برای حمل بار به ساحل غربی آمریکای مرکزی با نرخ 15,700 دلار قرارداد بست. همچنین، یک کشتی 36,000 تنی با تحویل در Praia Mole به ساحل شمالی آمریکای جنوبی با نرخ 13,500 دلار اجاره شد.
            در آسیا نیز، به دلیل محدودیت بارهای موجود، مالکان کشتی‌های آماده مجبور به کاهش انتظارات خود شدند و نرخ‌ها به زیر سطح قبلی سقوط کردند.

            گزارش نفتکش‌ها

            VLCC

            بازار نفتکش‌های VLCC همچنان در سطح پایه حرکت می‌کند و پس از تعطیلات سال نو، نرخ‌ها افزایش یافته‌اند.
            نرخ حمل از خلیج فارس به چین (TD3C) در طول هفته 3.5 امتیاز افزایش یافت و به WS47.05 رسید که درآمد روزانه 24,997 دلار را نشان می‌دهد. در بازار آتلانتیک نیز شرایط مشابهی حاکم بود و نرخ مسیر 260,000 تنی از غرب آفریقا به چین (TD15) با افزایش 3.5 امتیاز به WS50.72 رسید که درآمد روزانه 29,577 دلار را به همراه داشت.

            سویزماکس (Suezmax)

            نرخ‌های مسیرهای بالتیک برای کشتی‌های سویزماکس کاهش یافت. مسیر 130,000 تنی نیجریه به اروپا (TD20) با افت نزدیک به 4 امتیاز به WS63.06 رسید.

            آفراماکس (Aframax)

            در دریای شمال، نرخ حمل برای مسیر 80,000 تنی بین بنادر بریتانیا و اروپا (TD7) با 10 امتیاز کاهش به WS110 رسید.

            کشتی‌های (Clean)

            کشتی‌های LR2 در خلیج فارس این هفته با افزایش تقاضا نرخ‌های بالاتری را تجربه کردند. مسیر TC1 از خلیج فارس به ژاپن 14.33 امتیاز افزایش یافت و به WS132.22 رسید.
            در اروپا نیز، نرخ مسیر ARA به سواحل غربی آفریقا (TC16) کاهش جزئی داشت و به WS123.89 رسید.

            Handymax

            در دریای مدیترانه، نرخ مسیر TC6 از WS163.06 به WS131.67 کاهش یافت. اما در اروپا، نرخ‌ها کمی افزایش یافتند و مسیر TC23 به WS150.17 رسید.

            این گزارش، نمایی دقیق از عملکرد بازار در ژانویه 2025 ارائه می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند که روندهای جاری ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فصلی، سیاست‌های تجاری و شرایط اقتصادی جهانی قرار بگیرند.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-16

            انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین

            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴
            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی
            • جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد
            • برگزاری جلسه کمیته مسئولیت اجتماعی انجمن برای بررسی حادثه بندر شهید رجایی

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟