• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
    • نرخ بانکر | قیمت سوخت دریایی
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            دستور فوری معاون اول رئیس‌جمهور برای حل مشکلات گمرکی تسويه پروانه ورود موقت كانتينر در پاسخ به نامه انجمن کشتیرانی
            1403-11-25
            برگزاري دوره های «آشنايی با ساختمان و تعادل كشتی» و «ساختمان و تعادل كشتی (پيشرفته) » لجستيك بندری با مجوز سازمان بنادر و دريانوردی به صورت آنلاين
            1403-11-29

            کاهش چشمگیر کرایه‌ها در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل دریایی: آیا روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

            1403-11-28
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • فوناسبا

            بازار حمل‌ونقل دریایی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تجارت جهانی، همواره تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله شرایط جوی، تحولات اقتصادی، و تغییرات در عرضه و تقاضا قرار دارد. گزارش هفتگی بازار حمل‌ونقل دریایی، که با همکاری Baltic Exchange تهیه شده است، به بررسی روندهای اخیر در بخش‌های مختلف این صنعت می‌پردازد. این گزارش شامل تحلیل بازار کشتی‌های خشکبار (Dry Bulk) و تانکرها (Tankers) است و اطلاعاتی جامع در مورد کرایه‌ها، فعالیت‌های تجاری، و رویدادهای تأثیرگذار ارائه می‌دهد.

            در هفته منتهی به ۱۴ فوریه ۲۰۲۵، شاهد نوساناتی در بازار بودیم که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی نامساعد، حوادث غیرمترقبه، و تغییرات در تقاضای جهانی قرار گرفت. این گزارش به‌طور مفصل به بررسی این تحولات در بخش‌های Capesize، Panamax، Ultramax/Supramax، و Handysize در بخش خشکبار، و همچنین تانکرهای VLCC، Suezmax، Aframax، و Clean می‌پردازد.

            هدف از این گزارش، ارائه تصویری روشن از وضعیت فعلی بازار و کمک به فعالان این صنعت برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه در زمینه کرایه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، و برنامه‌ریزی‌های تجاری است. با مطالعه این گزارش، خوانندگان می‌توانند از آخرین تحولات بازار مطلع شده و روندهای آتی را پیش‌بینی کنند.

            توجه: این گزارش برای استفاده انحصاری انجمن‌های عضو FONASBA تهیه شده است.

            کشتی‌های Capesize

            بازار Capesize این هفته روندی نزولی داشت. شاخص 5TC ابتدا در سه روز اول کاهش یافت، اما با افزایش فعالیت‌ها در روزهای پایانی، در ۵,۹۳۹ دلار تثبیت شد. این رقم نسبت به هفته گذشته بیش از ۱,۰۰۰ دلار کاهش نشان می‌دهد و پایین‌ترین سطح از اواخر فوریه ۲۰۲۳ است.

            حوادث تأثیرگذار: طوفان‌های سیکلونی در غرب استرالیا باعث اختلال در عملیات بندرهای هدلند و دامپیر شد. همچنین، آتش‌سوزی در ترمینال زغال‌سنگ Praia Mole برزیل گزارش شد.

            مسیرهای کلیدی:

            C3 (توبارائو به چینگدائو): ۱۶.۷۵۵ دلار.

            C5 (غرب استرالیا به چینگدائو): ۶.۰۳ دلار.

            رقابت در اقیانوس اطلس جنوبی: افزایش کشتی‌های بالاست در این منطقه و رقابت برای تجارت ترانس‌آتلانتیک.

            معاملات شاخص:

            C8 (ترانس‌آتلانتیک): ۳,۶۴۳ دلار.

            C9 (فرانتهاول): ۲۴,۹۰۶ دلار.

            یک کشتی نیوکاسلمکس ۲۰۸,۰۰۰ تنی برای ۲۰-۲۲ ماه با کرایه ۲۶,۰۰۰ دلار اجاره شد.

            کشتی‌های Panamax

            بازار Panamax تحت فشار کاهش مداوم کرایه‌ها قرار داشت.

            اقیانوس اطلس شمالی: کاهش پیشنهادات کرایه‌گیرندگان به‌ویژه برای مسیرهای ترانس‌آتلانتیک.

            آمریکای جنوبی: کرایه‌های نزدیک‌به‌تاریخ کاهش یافت، اما برای تاریخ‌های شاخص، حمایت مشاهده شد.

            مثال: یک کشتی ۸۲,۰۰۰ تنی در سنگاپور برای سفر از آمریکای جنوبی با کرایه ۱۰,۰۰۰ دلار اجاره شد.

            آسیا: فعالیت قوی در نیمه اول هفته، اما تثبیت کرایه‌ها در پایان هفته.

            میانگین کرایه‌ها:

            مسیرهای NoPac: حدود ۱۰,۰۰۰ دلار.

            مسیرهای استرالیا: حدود ۹,۰۰۰ دلار.

            معاملات دوری:

            یک کشتی ۸۲,۰۰۰ تنی در چین برای ۵-۷ ماه با ۱۴,۷۵۰ دلار.

            یک کشتی ۸۵,۰۰۰ تنی در بنگلادش برای ۱۱-۱۳ ماه با ۱۴,۷۵۰ دلار.

            کشتی‌های Ultramax/Supramax

            این بخش با افزایش تقاضا و رشد کرایه‌ها مواجه بود.

            اقیانوس اطلس:

            خلیج آمریکا: یک کشتی ۶۳,۰۰۰ تنی برای سفر به خاور دور با کرایه ۱۹,۰۰۰ دلار.

            اقیانوس اطلس جنوبی: یک کشتی ۶۳,۰۰۰ تنی از رکالادا به قاره با ۲۰,۰۰۰ دلار.

            آسیا:

            یک کشتی ۶۳,۰۰۰ تنی از جنوب چین به استرالیا با ۱۰,۰۰۰ دلار.

            تقاضا برای مسیرهای بازگشتی: یک کشتی ۵۸,۰۰۰ تنی از چین به مدیترانه با ۱۰,۰۰۰ دلار.

            اقیانوس هند: یک کشتی ۵۶,۰۰۰ تنی از پورت الیزابت به چین با ۹,۰۰۰ دلار + ۹۰,۰۰۰ دلار پاداش بالاست.

            معاملات دوری: یک کشتی ۵۶,۰۰۰ تنی در مدیترانه برای ۴-۶ ماه با ۱۱,۰۰۰ دلار.

            کشتی‌های Handysize

            بازار Handysize عملکردی ناهمگون در مناطق مختلف داشت:

            قاره و مدیترانه: ثبات نسبی با حمایت از بارهای سالم و ضایعاتی.

            مثال: یک کشتی ۳۵,۰۰۰ تنی با کرایه ۹,۰۰۰ دلار برای سفر از قاره به شرق مدیترانه.

            اقیانوس اطلس جنوبی: تقاضای قوی برای کشتی‌های بزرگتر.

            یک کشتی ۴۰,۰۰۰ تنی از رکالادا به آمریکای مرکزی غربی با ۱۸,۰۰۰ دلار.

            خلیج آمریکا: بهبود جزئی کرایه‌ها، اما فعالیت کم.

            مثال: یک کشتی ۳۸,۰۰۰ تنی با کرایه ۱۱,۸۰۰ دلار برای حمل محصولات کشاورزی.

            آسیا: بازار قوی با تعادل تقاضا و عرضه.

            یک کشتی ۴۰,۰۰۰ تنی از کونسان به هند غربی با ۱۲,۰۰۰ دلار.

            بخش تانکرها (Tankers)

            تانکرهای VLCC

            خلیج فارس به چین (TD3C): کاهش ۷ امتیازی به WS59.40.

            میانگین درآمد روزانه (TCE): ۳۷,۵۲۵ دلار.

            غرب آفریقا به چین (TD15): کاهش ۶ امتیازی به WS62.

            TCE: ۴۰,۰۰۰ دلار.

            خلیج آمریکا به چین (TD22): کاهش ۵۰۰,۰۰۰ دلاری به ۸,۳۴۷,۵۰۰ دلار.

            TCE: ۴۱,۸۱۱ دلار.

            تانکرهای Suezmax

            نیجریه به قاره اروپا (TD20): کاهش ۶ امتیازی به WS88.61.

            TCE: ۳۴,۷۸۵ دلار.

            گویان به قاره اروپا (TD27): کاهش ۱ امتیازی به WS87.5.

            TCE: ۳۳,۸۵۶ دلار.

            CPC به مدیترانه (TD6): افزایش ۵ امتیازی به WS104.50 به‌دلیل ۳۹ محموله برنامه‌ریزی‌شده برای مارس.

            TCE: ۴۱,۰۱۱ دلار.

            تانکرهای Aframax

            دریای شمال (TD7): ثابت در WS107.5 با TCE ۲۵,۶۱۹ دلار.

            مدیترانه (TD19): افزایش ۲۰ امتیازی به WS153.06 با TCE ۴۴,۶۶۶ دلار.

            آمریکا:

            TD26 و TD9: کاهش ۴ امتیازی به WS113-114 با TCE ۱۵,۰۰۰–۱۶,۰۰۰ دلار.

            TD25 (خلیج آمریکا به قاره اروپا): کاهش ۴ امتیازی به WS128.61 با TCE ۲۶,۸۱۴ دلار.

            تانکرهای Clean

            LR2

            خلیج فارس به ژاپن (TC1): افزایش ۲۲.۵ امتیازی به WS125.56.

            خلیج فارس به قاره اروپا (TC20): افزایش از ۳.۳ میلیون به ۳.۶۳ میلیون دلار.

            LR1

            خلیج فارس به ژاپن (TC5): افزایش ۸.۷۵ امتیازی به WS129.۶۹.

            خلیج فارس به قاره اروپا (TC8): افزایش به ۲.۶۱ میلیون دلار.

            MR

            خلیج فارس به شرق آفریقا (TC17): ثابت در WS190 با TCE ۱۶,۰۰۰ دلار.

            قاره اروپا (TC2): کاهش به WS125.63 با TCE ۱۰,۳۴۰ دلار.

            خلیج آمریکا (TC14): کاهش به WS94.29.

            Handymax

            مدیترانه (TC6): کاهش ۳۳.۰۵ امتیازی به WS166.39.

            قاره اروپا (TC23): کاهش به WS172.22.

            این گزارش برای استفاده انحصاری انجمن‌های FONASBA تهیه شده است.

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-06-05

            برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران


            اطلاعات بیشتر

            default

            1404-06-05

            بررسی آثار بخشنامه اصلاحات فصل ششم هزینه دیرکرد در انجمن کشتیرانی


            اطلاعات بیشتر
            1404-06-03

            دریابان بایندُر؛از رشادت در جزایر سه‌گانه تا شهادت در خرمشهر|فیلمنامه‌خوانی


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره آموزشی تخصصی و کاربردی «کاربرد آئین نامه استفاده از کانتینر» به صورت حضوری
            • دوره «آشنایی با ساختمان و تعادل کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با ساختمان و تعادل کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات بندری و دریایی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات بندری و دریایی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین

            • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • بررسی آثار بخشنامه اصلاحات فصل ششم هزینه دیرکرد در انجمن کشتیرانی
            • دریابان بایندُر؛از رشادت در جزایر سه‌گانه تا شهادت در خرمشهر|فیلمنامه‌خوانی
            • هشتادودومین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟