• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            نرخ اجاره زمانی شناورهای كانتينر بر در تاريخ ٢٠٢٣.٠٥.١١
            1402-02-23
            برگزاری كارگاه وبينار آموزشی ارتباط با پايانه های فروشگاهی و سامانه موديان
            1402-02-24

            گزارش تین نیوز از یک اتفاق نو در انجمن کشتیرانی

            1402-02-24
            موضوعات
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            • بازتاب‌های رسانه‌ای
            برچسب ها

            مسعود ذهبیون سردبیر رسانه تین نیوز در رابطه با بازدید معاون حمل و نقل وزارت راه از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نوشت: تشکل ها، سازمان ها و انجمن های غیر دولتی در کشورهای توسعه یافته جهان نقش اساسی در پیشبرد امور پژوهشی و اجرایی حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند اما در کشور ما به تشکل های غیر دولتی توجه لازم صورت نمی گیرد.

            نگاه غالبا بی اعتنا و بی اعتماد مسئولان دولتی به ظرفیت های سازمان ها و انجمن های مردم نهاد، از رویکرد دولت محوری و دولت سالاری حاکم بر سیاسیون و تصیم گیران ارشد کشور طی 4 دهه اخیر نشات می گیرد که این نگاه اگر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی رویکرد اصولی و سازنده ای باشد – که البته نیست – بی گمان در حوزه اقتصادی امتحان خود را به بدترین شکل ممکن پس داده و ثمرات تلخی به همراه داشته است.

            طی سال های اولیه پیروزی انقلاب، به تشکل های صنفی فعال در کشور بدگمانی هایی از نظر نفوذ افکار کمونیستی و التقاطی وجود داشت و میدان لازم به آنها داده نشد. بعد از سپری شدن دوره گذار نیز تشکل های صنفی رنگ و بوی دولتی به خود گرفتند و کار تا آنجا پیش رفت که بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی، یعنی اتاق بازرگانی، با دخالت های بی رویه دولت، به حیاط خلوت دولتمردان تبدیل شد.

             اکنون سال هاست پای درد دل هر مقام مسئول صنفی که بنشینیم، بی توجهی مسئولان اقتصادی به تشکل ها را ترجیع بند سخن آنها می یابیم. مسئولان تشکل های بخش حمل و نقل کشور نیز همچون همکاران خود در سایر صنوف، غالبا از این که مطالبات و تقاضاهای آنها برای شنیدن نقطه نظرات برآمده از اجزا و زیرمجموعه های تشکل ها توسط مسئولان دولتی نادیده گرفته می شود، گله مندی های فراوانی دارند و از این که تصمیمات حاکمیتی مرتبط با کسب وکار بخش خصوصی بدون مشورت نمایندگان این بخش یعنی تشکل ها و انجمن های غیردولتی ، پشت درهای بسته وزارتخانه ها و سازمان های دولتی اتخاذ می شود، شکوه می کنند.

            البته این رویه نامقبول و سنت ناحسنه که اثرات مخربی بر چرخه اقتصاد حمل و نقل بجا گذاشته هر از چندی توسط برخی مسئولان دولتی شکسته می شود چنان که اخیرا نیز شاهد بازدید مفصل و بی سابقه دکتر شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و مدیران زیربط از انجمن کشتیرانی و گفتگوی ایشان با مسئولان این انجمن و کسب اطلاع از برنامه ها و اقدامات و ظرفیت های موجود در انجمن کشتیرانی و شرکت های عضو این انجمن بوده ایم.

            این اقدامی سنت شکنانه از سوی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی است که باید آن را ارج نهاد و از ایشان و برنامه ریزی کنندگان این دیدار در معاونت حمل و نقل وزارتخانه و همچنین میزبانان این نشست در انجمن کشتیرانی تقدیر کرد.

            ماحصل این دیدار، قطعا آگاهی هر چه بیشتر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و به طریق اولی سایر مسئولان وزارتخانه از ظرفیت های انجمن کشتیرانی و زیرمجموعه های آن به عنوان متولی چهارصد شرکت و کسب و کار فعال و مهم در صنعت کشتیرانی و بخش های مرتبط با این صنعت، موسس کنسرسیوم کانتینتری ، نخستین و برترین تشکل صنفی لجستیکی کشور و از جمله تاثیرگذارترین NGO های کشتیرانی منطقه غرب آسیا، مرجع تشکل های کشتیرانی در منطقه و مرجع نرخ گذاری حمل بار بنادر ایران، مرجع آموزشی دوره های بین المللی در منطقه خاورمیانه و ایران و …، خواهد بود. این آگاهی می تواند تصمیمات و سیاست گذاری ها در حوزه کشتیرانی را با آنچه لازمه و نیاز توسعه این صنعت است هماهنگ تر و نزدیک تر کند و ضمن گره گشایی از معضلات بخش خصوصی از هزینه های بخش دولتی نیز بکاهد.

            در یادداشت های بعدی به ابعاد ضرورت ارتباط و تعامل مسئولان وزارت راه و شهرسازی و تشکل ها و انجمن های صنفی فعال در این حوزه خواهیم پرداخت و از گره هایی که با این تعاملات امکان گشایش آنها می رود، بیشتر سخن خواهیم گفت.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-04-09

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-07

            جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
              كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
              برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر
            • جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم
            • هشتادمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟