• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            فرصت های استراتژیک در کشور های حوزهCIS ؛نیروی اقتصادی نوظهور
            1403-07-18
            پکیج‌های اسپانسری جشن هفتادویکمین سالگرد تأسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اعلام شد
            1403-07-19

            تأثیر اعتصابات بنادر آمریکا و بحران دریای سرخ بر بازار چارترکشتی های کانتینری

            1403-07-19
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • اخبار دریا
            • انجمن کشتیرانی
            • انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • کشتیرانی
            • کشتیرانی ایران

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از شاخص NewConTex ، در حالی که بازار حمل‌ونقل کانتینری به طور سنتی پس از تابستان دچار کاهش فعالیت می‌شود، امسال با وجود بحران‌های بین‌المللی و اختلالات عمده در زنجیره تأمین جهانی، نرخ‌های چارتر کشتی‌های کانتینری در سطح بالایی قرار گرفته‌اند. بر اساس آخرین ارزیابی شاخص NewConTex، کاهش ۵.۷ درصدی نرخ‌ها از اوج جولای مشاهده شده است، اما این افت در مقایسه با کاهش ۴۲ درصدی شاخص فریت کانتینری شانگهای (SCFI) بسیار کمتر بوده و نشان‌دهنده پایداری نسبی بازار در برابر این بحران‌ها است.

            تاثیر بحران‌ها و اعتصابات بر بازار

            یکی از عوامل اصلی که مانع کاهش شدید نرخ‌ها شده است، بحران‌های منطقه‌ای و اختلالات گسترده در بنادر جهان است. بحران دریای سرخ، کمبود آب در کانال پاناما و اخیراً اعتصابات بنادر آمریکا، همه به تشدید وضعیت کنونی کمک کرده‌اند. به ویژه، اعتصابات بنادر آمریکا که از ابتدای اکتبر آغاز شده، باعث ازدحام گسترده‌ای در بنادر ساحل شرقی و غربی این کشور شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که هم‌اکنون ۵۴ کشتی کانتینری با ظرفیت کل ۳۷۱٬۰۰۰ TEU در بنادر آمریکا پهلو گرفته‌اند و انتظار می‌رود ۹۰ کشتی دیگر با ظرفیت ۵۰۵٬۰۰۰ TEU طی هفت روز آینده به این بنادر برسند. هر روز از اعتصابات می‌تواند موجب تأخیر یک ماهه در تخلیه بارها شود که فشار زیادی بر زنجیره تأمین جهانی وارد خواهد کرد.

            تحلیل نرخ‌های چارتر

            بررسی نرخ‌های چارتر برای انواع کشتی‌های کانتینری نشان می‌دهد که تغییرات در هفته‌های اخیر نسبتاً جزئی بوده‌اند، اما در مقایسه با سال گذشته، شاهد رشد قابل توجهی در نرخ‌ها هستیم:

            • ۱۱۰۰ TEU (۶ ماهه): نرخ فعلی این دسته از کشتی‌ها به ۱۴٬۰۸۹ دلار در روز رسیده است. هرچند که طی یک هفته گذشته کاهش ۰.۷٪ (۱۰۰ دلار) را تجربه کرده است، اما نسبت به سال گذشته ۳۸.۱٪ رشد داشته است.
            • ۱۷۰۰ TEU (۶ ماهه): نرخ این کشتی‌ها ۲۲٬۹۵۹ دلار در روز است که در هفته گذشته ۰.۵٪ افزایش داشته است. رشد سالانه آن نیز چشمگیر بوده و به ۹۱.۷٪ رسیده است.
            • ۲۵۰۰ TEU (۱۲ ماهه): نرخ‌های این کشتی‌ها با ۲۸٬۴۷۳ دلار در روز، در طول هفته ۰.۷٪ کاهش یافته‌اند، اما افزایش سالانه آن‌ها ۱۰۰.۸٪ است که نشان‌دهنده بازگشت قدرتمند بازار است.
            • ۴۲۵۰ TEU (۱۲ ماهه): این کشتی‌ها، که یکی از بزرگ‌ترین دسته‌های کانتینری محسوب می‌شوند، نرخ فعلی ۴۶٬۵۲۵ دلار در روز را دارند که نسبت به هفته گذشته ۰.۵٪ افزایش یافته است و در مقایسه با سال گذشته ۱۵۱.۴٪ رشد داشته‌اند.

            این آمارها نشان می‌دهند که در حالی که بازار در کوتاه‌مدت نوسانات اندکی را تجربه می‌کند، اما در بلندمدت شاهد رشد پایدار و قوی در نرخ‌های چارتر هستیم.

            چشم‌انداز آینده

            با توجه به اختلالات کنونی در بنادر جهان، به ویژه اعتصابات بنادر آمریکا و ازدحام بنادر چین به دلیل طوفان‌های اخیر، انتظار می‌رود که در صورت ادامه این وضعیت، بازار شاهد افزایش دوباره نرخ‌های چارتر باشد. اگر اعتصابات ادامه یابد و تأخیرات در تخلیه بارها افزایش یابد، احتمالاً شاهد جهش نرخ‌ها خواهیم بود. اما در صورت رفع این اختلالات، احتمال بازگشت نرخ‌ها به روند نزولی وجود دارد، به خصوص برای کشتی‌های کوچک‌تر که عرضه بیشتری در بازار دارند.

            در نهایت، بازار چارتر کشتی‌های کانتینری در شرایط پیچیده‌ای قرار گرفته است؛ در حالی که انتظار می‌رفت پس از تابستان کاهش چشم‌گیری در نرخ‌ها مشاهده شود، بحران‌های ژئوپولیتیکی و اختلالات طبیعی مانع از این کاهش شده‌اند و حتی ممکن است نرخ‌ها را به سطح بالاتری سوق دهند.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-21

            برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-16

            انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴
            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴
            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی
            • جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟