• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            وضعیت بازار چارتر کشتی‌های کانتینری در آستانه سال ۲۰۲۵
            1403-08-13
            برگزاری دوره های لجستيك بندری و دوره های كاربردی تخصصی
            1403-08-13

            کاهش تقاضا و نرخ‌ها در بازار کشتی‌های فله‌بر و نفت‌کش

            1403-08-13
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            برچسب ها

            گزارش Baltic Freight در هفته ۴۴ سال ۲۰۲۴ به بررسی وضعیت بازار حمل و نقل فله و نفت‌کش‌ها در مناطق مختلف پرداخته و شرایط نرخ‌های چارتر را بر اساس نوع کشتی و منطقه جغرافیایی تجزیه و تحلیل می‌کند.

            تحلیل جزئیات بازار بر اساس نوع کشتی

            1. بازار کشتی‌های فله‌بر (Bulk):

            • Capesize: این بخش کاهش تدریجی در فعالیت را نشان می‌دهد، به ویژه در اقیانوس اطلس که نرخ‌ها به دلیل کمبود تقاضا و عرضه بیشتر کشتی‌ها کاهش یافت. در بازار اقیانوس آرام نیز، به دلیل شرایط نامساعد جوی در بنادر چین و تعطیلات دیپاوالی در سنگاپور، فعالیت کمتر از حد انتظار بود. نرخ شاخص C5 در نهایت به ۸.۶۰ دلار رسید و شاخص BCI 5TC نیز با اندکی کاهش به ۱۵,۳۲۹ دلار بسته شد​(New ConTex Commentary 2…)​(BALTIC FREIGHT REPORT W…).
            • Panamax: در این بخش، تعطیلات و کاهش فعالیت در هر دو منطقه اطلس و اقیانوس آرام تأثیرگذار بود. تقاضا برای محموله‌های غلات همچنان قوی بود اما عرضه بیش از حد کشتی‌ها باعث شد نرخ‌ها در سطحی ثابت باقی بمانند. نرخ‌های چارتر در چین برای کشتی‌های ۸۲,۰۰۰ تنی حدود ۱۱,۵۰۰ دلار در روز بوده است.
            • Ultramax/Supramax: این بخش نیز تحت تأثیر تعطیلات در اروپا و آسیا قرار گرفت. بازار اقیانوس اطلس با کاهش تقاضا، به ویژه از سوی آمریکا، همراه بود و نرخ‌ها کاهش یافتند. نرخ‌های ثبت شده در آسیا به دلیل عرضه بیشتر از حد معمول کاهش یافته و به حدود ۱۳,۰۰۰ دلار در روز رسید.
            • Handysize: این بخش فعالیت محدودی داشت و بازار در مناطق اطلس و مدیترانه با نوسانات کمی مواجه بود. نرخ‌ها در اقیانوس اطلس برای کشتی‌های کوچک ثابت باقی ماند و برخی نرخ‌ها برای مقصدهای مدیترانه تا حدود ۱۷,۰۰۰ دلار در روز نیز گزارش شد​(BALTIC FREIGHT REPORT W…).

            2. بازار نفت‌کش‌ها (Tankers):

            • VLCC: نرخ‌ها در این بخش در تمام مناطق کاهش یافت. مسیر خلیج فارس به چین با افت ۴ واحدی به WS52.85 رسید و درآمد روزانه به حدود ۳۱,۲۶۵ دلار کاهش یافت. در مسیر غرب آفریقا به چین نیز، نرخ‌ها ۸ واحد کاهش یافت و به WS54.39 رسید​(New ConTex Commentary 2…).
            • Suezmax: نرخ‌های سوئزماکس نیز کاهشی بودند. مسیر نیجریه به انگلستان به WS94.83 رسید که نشان‌دهنده کاهش تقاضا در این بخش است. مسیر خلیج فارس به مدیترانه نیز افت ۳ واحدی داشت و به WS98.06 رسید​(BALTIC FREIGHT REPORT W…).
            • Aframax: در این بخش، نرخ‌ها در دریای شمال و مدیترانه کاهش محسوسی داشتند. در مدیترانه، نرخ‌ها با ۴۲ واحد کاهش به WS121.00 رسیدند. در مسیر خلیج مکزیک و آتلانتیک شمالی، نرخ‌ها نیز افت بیشتری را تجربه کردند​(New ConTex Commentary 2…).

            3. بازار تانکرهای Clean:

            • LR2: در این بخش، کاهش تقاضا و عرضه بیش از حد تانکرها باعث کاهش نرخ‌ها شد. نرخ مسیر خلیج فارس به ژاپن (TC1) ۱۲.۵ واحد کاهش یافت و به WS105 رسید. همچنین، نرخ مسیر خلیج فارس به انگلستان نیز با افت ۲۰۰,۰۰۰ دلاری به ۳.۷۵ میلیون دلار رسید​(New ConTex Commentary 2…).
            • LR1: کاهش فعالیت‌های تجاری در خلیج فارس، منجر به کاهش نرخ‌های LR1 شد. مسیر خلیج فارس به ژاپن (TC5) با ۵ واحد کاهش به WS121.79 رسید. همچنین، نرخ مسیر خلیج فارس به انگلستان (TC8) نیز به ۲.۱۴ میلیون دلار کاهش یافت​(BALTIC FREIGHT REPORT W…).
            • MR: تانکرهای MR در هفته ۴۴ با کاهش نرخ‌های چارتر مواجه شدند. شاخص TC17 که مربوط به مسیر خلیج فارس است، از WS193.71 به WS170 کاهش یافت. در بازار آتلانتیک، مسیر اروپا به ساحل آتلانتیک آمریکا نیز با افت ۷.۵ واحدی به WS84.38 رسید. در مقابل، مسیرهای ایالات متحده به سواحل آتلانتیک با افزایش نرخ روبرو شدند، به‌طوریکه TC14 با ۴۲.۵ واحد افزایش به WS176.07 رسید​(BALTIC FREIGHT REPORT W…)​(New ConTex Commentary 2…).
            • Handymax: تانکرهای Handymax در مدیترانه با کاهش نرخ مواجه شدند و از WS145.28 به WS140.56 رسیدند. همچنین، در مسیر بریتانیا نیز کاهش ۱۰ واحدی در نرخ‌ها مشاهده شد و به WS128.33 رسید​(BALTIC FREIGHT REPORT W…).

            تحلیل کلی و روندهای برجسته در بازار Baltic Freight

            این گزارش به طور کلی نشان‌دهنده کاهش نرخ‌ها در بخش‌های مختلف تانکر و فله‌بر است. عواملی مانند تعطیلات فصلی، شرایط آب و هوایی و عرضه بالای کشتی‌ها در بخش‌های مختلف، به ویژه در آسیا و مدیترانه، نقش مهمی در افت نرخ‌ها ایفا کرده‌اند. با این حال، در بازارهای آتلانتیک و مسیرهای خاص ایالات متحده، افزایش تقاضا منجر به رشد نرخ‌ها در برخی از بخش‌ها شد.

            پیش‌بینی می‌شود که بازار تانکرها و فله‌برها در کوتاه‌مدت همچنان تحت فشار باشد. افزایش عرضه کشتی‌ها و تغییرات فصلی می‌تواند باعث نوسانات بیشتری در نرخ‌ها شود. با این وجود، شرایط ژئوپلتیکی و تقاضا برای سوخت‌های پاک‌تر نیز عواملی هستند که ممکن است در آینده نزدیک به تغییرات بیشتری در نرخ‌ها منجر شوند.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-23

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-23

            بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-21

            برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست
            • برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴
            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟