• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
    • نرخ بانکر | قیمت سوخت دریایی
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            دوره تخصصی « آموزش مفاهيم و كنترل‌های مالی برای مديران عامل »
            1404-06-11

            دریا؛ کلید توسعه پایدار و محور همایش توسعه دریامحور

            1404-06-11
            موضوعات
            • Reportage
            • Uncategorized
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            • بازتاب‌های رسانه‌ای
            برچسب ها
            • Blue Economy
            • Economic Diplomacy
            • Maritime Economy
            • Maritime Investment
            • Maritime Security
            • Northern-Southern Corridor
            • Sea-Based Development
            • Shipping & Logistics
            • Zangzor Corridor
            • اقتصاد دریامحور
            • امنیت دریایی
            • تحریم‌ها و تجارت
            • دیپلماسی اقتصادی
            • زنجیره ارزش دریایی
            • سرمایه‌گذاری دریا محور
            • کریدور زنگزور
            • کریدور شمال–جنوب
            • لجستیک دریایی
            • همایش توسعه دریامحور

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمت وابسته ایران ، امروز ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۴ نشست خبری برگزاری پنجمین دوره همایش توسعه دریا‌محور در محل دبیر خانه این مجموعه برگزار شد. این همایش، که با تمرکز بر اقتصاد دریا‌محور برگزار می‌شود، فرصتی برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت دریایی کشور است.این رویداد، که با همکاری گروه رسانه‌ای تین نیوز در حال تدارک است، قرار است در بهمن‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی ایران برگزار شود. دکتر مسعود پل‌مه، دبیرکل انجمن و رئیس همایش، به همراه خانم صداقی به عنوان دبیر علمی و آقای خوانساری به عنوان دبیر اجرایی، در این نشست حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را درباره جنبه‌های مختلف همایش بیان کردند.

            پل‌مه در ابتدای سخنان خود، با تأکید بر اهمیت دریا به‌عنوان موتور اصلی اقتصاد کشور، اظهار داشت: «دریا نعمتی الهی و کلید توسعه پایدار ایران است، اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به‌طور شایسته از این ظرفیت بهره ببریم.» وی افزود که بیش از ۴۰۰ شرکت فعال در حوزه لجستیک دریایی و بندری، با مدیریت، اجرا و سرمایه‌گذاری در این بخش، همواره حامی تجارت خارجی کشور بوده و نقش کلیدی در پشتیبانی از جریان اقتصادی ایران ایفا کرده‌اند.

            دستاوردهای کریدور شمال–جنوب و ضرورت استفاده حداکثری از آن

            یکی از محورهای مهم نشست خبری، کریدور شمال–جنوب بود که پل‌مه به تفصیل درباره آن سخن گفت. وی یادآور شد که این کریدور بیش از ۲۲ سال پیش میان ایران، روسیه و هند توافق شده است، اما سهم ایران از این مسیر طی سال گذشته تنها ۶ میلیون تن بوده است، در حالی که روسیه بالغ بر ۹۰۰ میلیون تن کالا در سطح جهان جابجا کرده است. وی با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از این ظرفیت گفت: «مزیت‌های این کریدور نباید از دست برود، چرا که کشورهایی که هیچ منافع اقتصادی برای ایران قائل نیستند، در منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

            وی افزود که ایجاد دبیرخانه دائم کریدور شمال–جنوب، یکی از دستاوردهای چهارمین دوره همایش بوده و می‌تواند زمینه بهبود مدیریت و افزایش سهم ایران در این مسیر حیاتی را فراهم کند. پل‌مه تاکید کرد: «ما امیدواریم با استفاده از این زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های قانونی و عملیاتی، فرصت‌های از دست رفته اقتصادی جبران شود.»

            تهدید کریدور زنگزور و اهمیت دیپلماسی اقتصادی

            یکی دیگر از موضوعات مهم نشست، تهدیدات ناشی از کریدور زنگزور بود. دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در این خصوص توضیح داد: «اگر توان دیپلماسی اقتصادی خود را تقویت کنیم، هیچ کریدوری مانند زنگزور به زیان ما عملیاتی نخواهد شد. احداث چنین مسیرهایی می‌تواند قدرت چانه‌زنی ایران در ترکیه و اروپا را محدود کند و ناچار شویم که کامیون‌های ایرانی تنها بار داخلی را حمل کنند.»

            وی با اشاره به تجربه مشابه در اجلاس اتحادیه اروپا در قزاقستان در سال ۱۳۸۶ افزود: «اتاق بازرگانی آمریکا در آن زمان پیشنهاد ایجاد کریدور اوراسیا را ارائه کرد. امروز مشابه آن در کریدور زنگزور مشاهده می‌شود، و تنها با تقویت دیپلماسی اقتصادی می‌توانیم از منافع کشور دفاع کنیم.»

            پل‌مه تصریح کرد که یکی از مشکلات مهم، انقطاع در خط ریلی رشت–آستارا است که باید هرچه سریع‌تر حل شود تا مخاطرات زنگزور به تعویق افتاده و توان رقابت اقتصادی ایران حفظ شود.

            تجربه‌های تحریمی و تأثیر اسنپ‌بک بر تجارت

            دبیرکل انجمن کشتیرانی همچنین به موضوع تحریم‌ها و فعال شدن مکانیزم اسنپ‌بک پرداخت و با اشاره به تجربه‌های گذشته گفت: «در چند دهه اخیر همواره با تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم و آثار آن‌ها شرایط موجود را تشدید نکرده است. پیش‌بینی می‌کنیم تأثیرات تشدیدکننده اسنپ‌بک بیش از ۳۰ درصد نخواهد بود.» وی افزود: «آنچه در تجارت بین‌الملل اهمیت دارد، دسترسی به سیستم‌های بانکی و صنعتی است که هم‌اکنون محدود شده‌اند، اما تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که ناوگان کشور توانمندی مدیریتی، اجرایی و عملیاتی لازم را دارد و خللی در روند صادرات و واردات ایجاد نخواهد شد.»

            نقش دولت و بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دریامحور

            پل‌مه با تأکید بر نقش تسهیل‌گر دولت و اهمیت اعتماد به بخش خصوصی، بیان کرد: «دولت نباید مستقیم وارد اجرا شود، زیرا این امر هزینه‌ها را افزایش داده و مزیت رقابتی را کاهش می‌دهد. تجربه جهانی نشان می‌دهد که دولت باید با تسهیل مسیرها و کاهش موانع، زمینه سرمایه‌گذاری و خلق ثروت توسط بخش خصوصی را فراهم کند.»

            وی مثال زد که یک کانتینر از هند به مسکو اگر مسیر دریایی را طی کند، ۲۵ روز و ۴۲۰۰ دلار هزینه دارد، اما همان مسیر از طریق ایران ۵۵ روز زمان و ۸۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. علت این اختلاف، ورود مستقیم دولت به اجرا و عدم تسهیل مسیرهاست.

            محورهای کلیدی همایش

            خانم دکتر صداقی، دبیر علمی همایش، در بخش اصلی صحبت‌های خود به تشریح محورهای علمی پرداخت. وی توضیح داد که همایش بر شش محور اصلی تمرکز دارد تا چالش‌های فعلی را پوشش دهد و راهکارهای عملی ارائه کند:

            1. نظام‌های تأمین مالی و سرمایه‌گذاری
            2. سرمایه انسانی توانمند
            3. زنجیره ارزش اقتصاد آبی
            4. امنیت دریایی، تاب‌آوری اقتصادی
            5. زنجیره تأمین جهانی، رویکردهای نو
            6. چشم‌انداز دریامحور، رقابت‌های منطقه‌ای

            دبیر علمی افزود که این محورها با هدف تقویت پژوهش‌های کاربردی و دانش‌بنیان انتخاب شده‌اند تا به توسعه پایدار اقتصاد دریا کمک کنند.

            جنبه‌های اجرایی و سازمانی

            آقای خوانساری، دبیر اجرایی، جزئیاتی درباره نحوه برگزاری ارائه داد. وی اعلام کرد که همایش دو روزه خواهد بود و شامل پنل‌های تخصصی، نمایشگاه جانبی و جلسات هم‌اندیشی می‌شود. خوانساری بر اهمیت همکاری میان فعالان صنعت، صاحب‌نظران و مسئولان دولتی تأکید کرد و گفت: «این رویداد نه تنها به بررسی مسائل نظری می‌پردازد، بلکه بر اجرای عملی راهبردها تمرکز دارد تا گامی واقعی در جهت سیاست‌های توسعه دریامحور برداشته شود.»

            چشم‌انداز همایش و برنامه‌های آتی

            دبیرکل انجمن کشتیرانی در پایان نشست، چشم‌انداز برگزاری پنجمین همایش توسعه دریامحور را روشن و جامع ترسیم کرد و گفت: «هدف اصلی این همایش، معرفی فرصت‌های اقتصادی، ارتقای توانمندی بخش خصوصی و دولتی و تثبیت جایگاه ایران در عرصه اقتصاد دریامحور است. با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، تقویت دیپلماسی اقتصادی و مدیریت هوشمندانه کریدورها، می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و جایگاه واقعی ایران را در تجارت منطقه‌ای و جهانی تثبیت کنیم.»

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-06-05

            برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران


            اطلاعات بیشتر

            default

            1404-06-05

            بررسی آثار بخشنامه اصلاحات فصل ششم هزینه دیرکرد در انجمن کشتیرانی


            اطلاعات بیشتر
            1404-06-03

            دریابان بایندُر؛از رشادت در جزایر سه‌گانه تا شهادت در خرمشهر|فیلمنامه‌خوانی


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره تخصصی « آموزش مفاهیم و کنترل های مالی برای مدیران عامل»
            • دوره آموزشی تخصصی و کاربردی «کاربرد آئین نامه استفاده از کانتینر» به صورت حضوری
            • دوره «آشنایی با ساختمان و تعادل کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با ساختمان و تعادل کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین

            • دریا؛ کلید توسعه پایدار و محور همایش توسعه دریامحور
            • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • بررسی آثار بخشنامه اصلاحات فصل ششم هزینه دیرکرد در انجمن کشتیرانی
            • دریابان بایندُر؛از رشادت در جزایر سه‌گانه تا شهادت در خرمشهر|فیلمنامه‌خوانی

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟