• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            پکیج دوره های لجستیک بندری (دوره 74)
            1403-05-31
            ناترازی مدیریتی و تحریم‌ها موانع اصلی توسعه لجستیکی هستند
            1403-06-06

            سایه رکود بر بازار کشتی‌های کانتینری

            1403-06-05
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • انجمن کشتیرانی
            • بازار اجاره کشتی های کانتینری
            • سایه رکود بر بازار کشتی‌های کانتینری
            • کشتی های کانتینری

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، گزارش ارائه‌شده توسط Verband Hamburger und Bremer Schiffsmakler e.V. (VHBS) به ارزیابی هفتگی نرخ‌های چارتر کشتی‌های کانتینری می‌پردازد. این شاخص که به نام New ConTex شناخته می‌شود، به طور خاص به بررسی نرخ‌های اجاره‌ی کشتی‌های کانتینری در دوره‌های زمانی ۶ و ۱۲ ماهه می‌پردازد.

            وضعیت کلی بازار (New ConTex – Commentary):

            در این بخش از گزارش، به آرامی و رکود نسبی در بازار حمل و نقل دریایی در هفته‌ی جاری اشاره شده است. با وجود اینکه شاخص New ConTex با کاهش جزئی 0.9% همراه بوده است، فعالیت‌های اجاره کشتی‌ها در سایزهای 1700 و 2500 TEU (واحد اندازه‌گیری ظرفیت کانتینری کشتی‌ها) همچنان کاهش یافته‌اند. نویسنده گزارش اشاره می‌کند که عدم شفافیت در بازار و نبود تقاضای قابل توجه از عوامل این رکود محسوب می‌شوند.

            یکی دیگر از موضوعات مهم، کاهش تعداد اجاره‌های بلندمدت است که تأثیر خود را بر شاخص‌ها گذاشته است. با توجه به اینکه اصول اساسی در بازار حمل و نقل تغییرات اساسی نکرده‌اند، این کاهش نرخ‌ها به معنای رکود قابل توجهی در بازار در طول باقی‌مانده سال نمی‌باشد. به عبارتی دیگر، کاهش فشار بر نرخ‌های اجاره در آینده پیش‌بینی نمی‌شود، اما فشار بیشتری بر دوره‌های کوتاه‌مدت قابل انتظار است.

            تحلیل روند New ConTex:

            در این بخش، به تحلیل تغییرات شاخص New ConTex در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهانه و سالانه پرداخته شده است. شاخص New ConTex با مقدار 1325 در تاریخ 15 آگوست 2024 ثبت شده که نسبت به هفته‌ی گذشته 12 واحد کاهش یافته است.

            • تغییرات هفتگی: در دوره‌ی هفتگی، کشتی‌های با ظرفیت 1100 تا 2500 TEU کاهش نرخ‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال، کشتی‌های 1700 TEU برای دوره‌ی ۱۲ ماهه، کاهش 500 دلار (2.3%) را ثبت کرده‌اند.
            • تغییرات ماهانه: در دوره‌ی ماهانه نیز کشتی‌های با ظرفیت بالاتر همچنان کاهش نرخ را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال، نرخ کشتی‌های 4250 TEU در بازه‌ی ۱۲ ماهه 1.2% کاهش یافته است.
            • تغییرات سالانه: در مقایسه با سال گذشته، با وجود کاهش‌های اخیر، شاخص همچنان رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. به طور مثال، نرخ کشتی‌های 1100 TEU در بازه‌ی ۱۲ ماهه 68.06% رشد داشته است.

            تجزیه و تحلیل بازار از طریق نمودار:

            نمودار ارائه‌شده در پایین صفحه، روند شاخص‌های مختلف کشتی‌های کانتینری را در بازه‌ی زمانی از ژانویه 2023 تا آگوست 2024 نمایش می‌دهد. در این نمودار، به وضوح می‌توان مشاهده کرد که در نیمه‌ی اول سال 2024، تمامی شاخص‌ها با افزایش روبه‌رو بوده‌اند، اما در ماه‌های اخیر، یک روند نزولی در اکثر شاخص‌ها به چشم می‌خورد.

            • نکات کلیدی نمودار: کشتی‌های 4250 TEU در بازه‌ی ۱۲ ماهه به بالاترین سطح نرخ‌ها دست یافته‌اند، در حالی که کشتی‌های کوچکتر مانند 1100 TEU و 1700 TEU به میزان بیشتری کاهش نرخ را تجربه کرده‌اند.

            جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:

            گزارش New ConTex در تاریخ 15 آگوست 2024 نشان‌دهنده یک روند نزولی در نرخ‌های اجاره‌ی کشتی‌های کانتینری است که ناشی از رکود در بازار حمل و نقل دریایی و کاهش تعداد قراردادهای بلندمدت می‌باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که عوامل اساسی بازار همچنان پایدار هستند و کاهش نرخ‌ها به معنای رکود بلندمدت نمی‌باشد. در ماه‌های آینده، پیش‌بینی می‌شود که نرخ‌ها تا حدودی تثبیت شوند، اما فشار بیشتری بر دوره‌های کوتاه‌مدت قابل انتظار است.

            پیشنهادات برای فعالان بازار:

            • مدیریت دوره‌های کوتاه‌مدت: با توجه به پیش‌بینی افزایش فشار بر دوره‌های کوتاه‌مدت، توصیه می‌شود که فعالان بازار بر مدیریت بهینه اجاره‌ها در این دوره‌ها تمرکز کنند.
            • مراقبت از تغییرات تقاضا: با پایان تعطیلات و شفاف‌تر شدن وضعیت بازار، تغییرات تقاضا می‌تواند بر نرخ‌ها تأثیرگذار باشد.
            به اشتراک گذاری
            1
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-04-19

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کوشان دریای بیکران


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-09

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
              كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین

            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کوشان دریای بیکران
            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر
            • جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟