• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
    • نرخ بانکر | قیمت سوخت دریایی
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            کشتی‌های کانتینری در تلاطم بازار
            1404-02-14
            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، بیکران راه دریا
            1404-02-14

            نبض ضعیف بازار کشتی‌های فله و تانکر

            1404-02-14
            موضوعات
            • FONASBA
            • Reportage
            • Uncategorized
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            سی نیوز؛ بورس بالتیک در گزارش هفتگی خود، نگاهی به تحولات بازارهای حمل‌ونقل فله و تانکر در هفته ۱۸ ارائه کرده است. تعطیلات روز کارگر و رویدادهای جهانی بر فعالیت بازار تأثیر گذاشت، اما برخی بخش‌ها همچنان مقاومت نشان دادند.

            بازار فله؛ ترکیبی از ثبات و چالش‌ها

            کیپ‌سایز؛استقامت در برابر تعطیلات

            بازار کیپ‌سایز با وجود تعطیلات، به لطف کمبود کشتی در اقیانوس آرام و شمال اقیانوس اطلس، همچنان قوی ماند. در مسیر C5 اقیانوس آرام، نرخ‌ها حول ۸ دلار ثابت بود، اما حجم معاملات در اواخر هفته کاهش یافت. مسیرهای جنوب برزیل و غرب آفریقا به چین پایدار بودند، هرچند شاخص C3 از ۱۹.۸۴۵ دلار به ۱۹.۳۴۵ دلار افت کرد. در شمال اقیانوس اطلس، تقاضای قوی برای بارهای نقدی، شاخص C9 را با جهشی ۱۱۲۶ دلاری به ۳۸۷۱۹ دلار رساند.

            پاناماکس؛تحت فشار تعطیلات

            بازار پاناماکس تحت تأثیر تعطیلات جهانی، فعالیت محدودی را تجربه کرد. در اقیانوس اطلس، تقاضای جدید اندک بود، اما نرخ‌ها برای معاملات محدود ترانس-آتلنتیک پایدار ماند. یک کشتی ۸۲۰۰۰ تنی مجهز به اسکرابر با نرخ ۱۷۷۵۰ دلار از مدیترانه به خاور دور قرارداد بست. در آسیا، تقاضای زغال‌سنگ اندونزی نتوانست مانع افت نرخ‌ها شود، و نرخ سفرهای زغال‌سنگ از ۱۱۵۰۰ دلار به ۱۰۸۵۰ دلار کاهش یافت.

            اولتراماکس/سوپراماکس؛ هفته‌ای آرام

            تعطیلات روز کارگر و رویداد حمل‌ونقل ژنو، بازار اولتراماکس/سوپراماکس را آرام کرد. در اقیانوس اطلس، تقاضا از خلیج آمریکا و قاره اروپا ضعیف بود، اما یک کشتی ۵۵۰۰۰ تنی با نرخ ۹۷۵۰ دلار از می‌سی‌سی‌پی به NC آمریکای جنوبی قرارداد بست. در آسیا، تقاضای اندونزی کاهش یافت و یک کشتی ۵۷۰۰۰ تنی با نرخ ۹۲۵۰ دلار به چین سفر کرد.

            هندی‌سایز؛ فشار بر نرخ‌ها

            بازار هندی‌سایز با فشار نزولی بر نرخ‌ها مواجه شد. در مدیترانه، کمبود بار نرخ‌ها را ثابت نگه داشت، و یک کشتی ۳۶۰۰۰ تنی با نرخ ۹۰۰۰ دلار از صافی به داکار-تمه قرارداد بست. جنوب اقیانوس اطلس با پشتیبانی بارهای ترانس-آتلنتیک، عملکرد بهتری داشت و یک کشتی ۳۶۰۰۰ تنی با نرخ ۱۷۰۰۰ دلار به الجزایر سفر کرد.

            بازار تانکر؛ کاهش نرخ‌ها با استثنائات منطقه‌ای

            VLCC؛ تضاد بین مناطق

            بازار VLCC در خاورمیانه و غرب آفریقا ضعیف شد، با کاهش ۵.۵ واحدی نرخ TD3C (خاورمیانه/چین) به WS67 (درآمد روزانه ۵۱۱۳۴ دلار) و افت TD15 (غرب آفریقا/چین) به WS67.13 (درآمد ۵۱۶۹۰ دلار). اما در خلیج آمریکا، مسیر TD22 با افزایش ۴۱۱۳۵۸ دلاری، درآمد روزانه ۵۱۰۵۴ دلار را ثبت کرد.

            سوئزماکس؛افت در اقیانوس اطلس

            بازار سوئزماکس در اقیانوس اطلس و مدیترانه تضعیف شد. نرخ TD20 (نیجریه/قاره بریتانیا) ۱۰ واحد به WS109.17 (درآمد ۵۰۱۷۸ دلار) و TD27 (گویانا/قاره بریتانیا) به WS107.5 (درآمد ۴۸۹۳۹ دلار) کاهش یافت. در خاورمیانه، مسیر TD23 پایدار ماند و برنامه CPC از مسیر TD6 با درآمد ۶۳۵۰۰ دلار پشتیبانی کرد.

            آفراماکس؛ کاهش عمومی نرخ‌ها

            نرخ‌های آفراماکس در دریای شمال (TD7) به WS135 (درآمد ۴۹۱۰۰ دلار) و در مدیترانه (TD19) به WS176.61 (درآمد ۵۴۷۰۰ دلار) افت کرد. در اقیانوس اطلس، مسیرهای خلیج آمریکا (TD26 و TD9) به WS178-177 (درآمد ۴۶۵۰۰ و ۴۳۸۰۰ دلار) و TD25 به WS170 (درآمد ۴۴۵۱۷ دلار) کاهش یافت.

            تانکرهای تمیز؛ عملکرد متفاوت

            نرخ‌های LR2 در خاورمیانه کمی افت کرد، با TC1 به WS124.44 و TC20 به ۳.۵ میلیون دلار. LR1 کاهش شدیدتری داشت، با TC5 به WS134.06 و TC8 به ۲.۷۱۴ میلیون دلار. در MR، خاورمیانه اندکی بهبود یافت (TC17 به WS213.21، درآمد ۲۱۸۰۰ دلار)، اما قاره بریتانیا افت کرد (TC2 به WS140، درآمد ۱۵۰۰۰ دلار). در خلیج آمریکا، TC14 به WS122.5 بهبود یافت. هندیماکس عملکرد ضعیفی داشت، با TC6 به WS136.94 و TC23 به WS151.67.

            بازارهای حمل‌ونقل دریایی در هفته ۱۸ تحت تأثیر تعطیلات و تقاضای ناهمگون قرار گرفتند. در حالی که کیپ‌سایز و برخی مسیرهای تانکر خلیج آمریکا مقاومت نشان دادند، سایر بخش‌ها با فشار بر نرخ‌ها مواجه شدند. فعالان بازار باید تحولات هفته آینده را با دقت رصد کنند.

            به اشتراک گذاری
            1
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-05-25

            راشین راه نورد


            اطلاعات بیشتر
            1404-05-22

            قیمت سوخت کشتی‌ها در بنادر مهم جهان؛ نوسانات قابل توجه


            اطلاعات بیشتر
            1404-05-21

            بررسی خسارات حادثه بندر شهید رجایی در نشست رئيس کل دادگستری استان هرمزگان با دبیر کل تشکل ملی کشتیرانی


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آگاهی امنیتی در بنادر» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات بندری و دریایی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات بندری و دریایی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «مبانی لجستیک و زنجیره تأمین» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «مبانی لجستیک و زنجیره تأمین» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین

            • قیمت سوخت کشتی‌ها در بنادر مهم جهان؛ نوسانات قابل توجه
            • بررسی خسارات حادثه بندر شهید رجایی در نشست رئيس کل دادگستری استان هرمزگان با دبیر کل تشکل ملی کشتیرانی
            • بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، شرکت نمایندگی کشتیرانی ریان

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟