• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
            1404-01-31
            دهلی‌نو میزبان نشست بزرگ لجستیک آسیا-اقیانوسیه؛ FIATA از آینده حمل‌ونقل می‌گوید
            1404-02-06

            نقدی صریح بر ساختار توسعه اقتصاد دریا‌محور از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران

            1404-02-04
            موضوعات
            • Reportage
            • Uncategorized
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            • چندرسانه‌ای
            برچسب ها
            • lsu
            • انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • پل مه
            • دبیرکل انجمن کشتیرانی
            • شبکه خبر
            • میزگرد

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتییرانی و خدمات وابسته ایران ، در میزگردی با موضوع توسعه اقتصاد دریا‌محور که در ساعت ۲۲:۴۵ شب گذشته برگزار شد، آقای مسعود پل‌مه، دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران، با تأکید بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد دریاپایه، به بیان دیدگاه‌ها و انتقادات خود پرداخت.

            ایشان اظهار داشت: «آنچه که مشخص است، اقتصاد دریا‌محور در کشورهایی که دسترسی به آب‌های آزاد دارند، یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های توسعه تلقی می‌شود. در کشور ما نیز چند دهه است که این موضوع همواره در کانون توجه قرار گرفته، اما با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و می‌توان از آن به عنوان یک تب یاد کرد.»

            وی ادامه داد: «نکته حائز اهمیت آن است که متأسفانه، اقتصاد دریا‌محور، علیرغم آنکه باید بر پایه مشارکت بخش خصوصی استوار باشد، تاکنون فاقد توجه کافی به این بخش بوده است. نه در فرآیند تدوین قوانین بالادستی و نه در تنظیم آیین‌نامه‌های اجرایی، جایگاه واقعی بخش خصوصی مورد توجه قرار نگرفته است.»

            پل‌مه با اشاره به نبود مدیریت متمرکز و منسجم در حوزه اقتصاد دریاپایه خاطرنشان کرد: «اگر بخواهیم به‌صورت کلان به موضوع نگاه کنیم، واقعیت این است که ما متولی مشخصی برای مدیریت، نظارت و اجرای قوانین مرتبط با اقتصاد دریا‌محور نداریم. در حالی‌که در موضوعات خاص، مانند بنادر و دریانوردی بازرگانی یا صیادی و شیلات، سازمان‌های مسئول مشخصی وجود دارند، اما سیاست‌گذاری منسجم توسط یک نهاد واحد صورت نمی‌گیرد.»

            وی همچنین گفت: «ما نباید از تجارب آزموده‌شده بین‌المللی غافل بمانیم. بسیاری از کشورها سال‌ها پیش چالش‌هایی مشابه ما را پشت سر گذاشته‌اند. به عنوان نمونه، در حوزه ترانزیت، شوراها و ستادهایی تشکیل شدند که اثربخشی ملموسی نداشتند. در حال حاضر نیز بیش از بیست سازمان و نهاد به‌طور مستقل و صرفاً با رویکرد سازمانی خود فعالیت می‌کنند و این امر نتیجه‌ای جز تفرق و عدم انسجام ندارد.»

            دبیرکل انجمن کشتیرانی با انتقاد از فقدان الگو و نقشه راه مشخص اظهار داشت: «متأسفانه ما الگویی که بتوان بر اساس آن نقشه راهی روشن و قابل استناد ترسیم کرد، در اختیار نداریم. تجربه‌های ناکام گذشته، از جمله استقرار صنایع آب‌بر در مناطق دور از ساحل، در حال تکرار در حوزه اقتصاد دریا هستند.»

            او افزود: «بخش اعظم فعالیت شرکت‌های کشتیرانی ما در خارج از کشور انجام می‌شود و این امر سبب شده تجارب کشورهای هدف تجاری در اختیار ما قرار گیرد. اما علی‌رغم تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از انجمن‌های تخصصی، در عمل مشورت موثری از ما گرفته نمی‌شود و اگر هم صورت گیرد، در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارد.»

            وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «فرایند تصمیم‌گیری در کشور به‌گونه‌ای است که از زمان شکل‌گیری اندیشه تا رسیدن به مرحله اجرا، زمان زیادی می‌گذرد. به‌طوری‌که در زمان اجرا، دیگر آن تصمیم کارایی لازم را ندارد. این در حالی است که بخش خصوصی بر اساس نیازهای روز و تحولات بین‌المللی اقدام به برنامه‌ریزی می‌کند.»

            پل‌مه در ادامه با اشاره به مسیرهای ترانزیتی منطقه بیان داشت: «بیست‌ودو سال پیش توافقاتی برای احیای کریدور شمال-جنوب شکل گرفت، در حالی‌که در آن زمان تنها دو مسیر ترانزیتی دیگر وجود داشت. اکنون با یازده کریدور فعال مواجه هستیم که سهم ما را از ترانزیت منطقه کاهش داده‌اند و در وضعیت کنونی، ما توان رقابت مؤثر با آنها را نداریم.»

            وی تأکید کرد: «چنانچه دولت اجرای بخش‌هایی از اقتصاد دریا را که در توان بخش خصوصی است به این بخش واگذار نماید و نظارت عالیه خود را حفظ کند، فرصت‌ها از دست نخواهد رفت. هرچند برخی همکاری‌ها نیز صورت گرفته، اما حقوق مالکیتی لازم برای توسعه و رقابت به بخش خصوصی داده نمی‌شود.»

            او تصریح کرد: «تسهیلات ریالی و ارزی نیز در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفته است. به عنوان نمونه، بانک مرکزی در هفت سال گذشته آیین‌نامه‌ای درباره پرداخت ارز بابت دموراژ کانتینر تصویب کرد، اما حتی یک سنت هم پرداخت نشده است. این تعهدات اجرا نشده منجر به بروز تعارضات و دعاوی حقوقی شده که پاسخگویی روشنی برای آنها وجود ندارد.»

            در پایان، آقای پل‌مه ضمن قدردانی از تلاش‌های مديران و کارشناسان مبرز سازمان بنادر و دریانوردی گفت: «در شرایط سخت حاصل از تحریم، این سازمان توانسته با سرمايه گذاري موثر و همكاري شايسته بخش خصوصي بنادر کشور را سرپا نگه دارند. با این حال، بنادر ما هنوز در مرز بنادر نسل دوم باقی مانده‌اند و باید تلاش کنیم حداقل به الزامات بنادر نسل سوم دست یابیم.»

            وی درباره صنایع دریایی نیز اظهار داشت: «اگرچه قابلیت‌هایی در حوزه ساخت کشتی در کشور وجود دارد، اما در شرایط کنونی امکان بهره‌برداری مؤثر از این ظرفیت‌ها وجود ندارد. از این رو، اصرار بر سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه، فاقد منطق اقتصادی است.»

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-27

            نصب علامت خطر جدید در آب‌های ساحلی آستارا


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-23

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-23

            بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین

            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست
            • برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴
            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟