• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            بازار اجاره کشتی‌های کانتینری در دوراهی ثبات و کاهش!
            1403-11-21
            پیام دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
            1403-11-21

            نوسانات بازار حمل‌ونقل دریایی در دو بخش کشتی های Bulk و Tanker

            1403-11-21
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها
            • فوناسبا

            سی نیوز-گزارش تخصصی- بازار حمل‌ونقل دریایی در هفته گذشته شاهد نوسانات مختلفی در دو بخش Bulk و Tankerبود. در بخش Bulk ، انواع کشتی‌ها از جمله کاپسایز، پاناماکس، اولترامکس/سوپرامکس و هندی‌سایز با تغییرات قابل توجهی در نرخ‌ها و فعالیت‌های بارگیری روبرو شدند. از سوی دیگر، بخش Tanker نیز تحت تأثیر تغییرات تقاضا و عرضه در مسیرهای مختلف قرار گرفت. در این گزارش، وضعیت بازار کشتی‌ها در این دو بخش مهم به تفصیل بررسی می‌شود و روند تغییرات شاخص‌های مختلف و تأثیرات آن بر نرخ‌ها و اجاره کشتی‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد

            (Bulk Report)

            کاپسایز (Capesize):
            بازار کاپسایز در هفته‌ی گذشته با کاهش نسبی مواجه شد. شاخص 5TC ابتدا به ۶,۷۳۳ دلار کاهش یافت، اما تا پایان هفته به ۶,۹۶۴ دلار بازگشت. در اقیانوس آرام، جریان بارگیری بهبود یافت، اما این موضوع نتوانست قیمت‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در اقیانوس اطلس، عرضه بیش از حد کشتی‌ها به ویژه در مسیرهای ترانس‌آتلانتیک باعث کاهش شدید قیمت‌ها شد. شاخص C8 به ۴,۲۵۷ دلار کاهش یافت. با این حال، فعالیت‌های فرانت‌هال (fronthaul) باعث شد شاخص C9 در محدوده‌ی ۲۵,۰۰۰ دلار ثابت بماند.

            پاناماکس (Panamax):
            بازار پاناماکس با سیگنال‌های مختلطی روبرو بود، اما به طور کلی روند مثبتی داشت. حجم بارگیری در اقیانوس اطلس کم بود، اما نرخ‌ها در مسیرهای فرانت‌هال افزایش یافت. آمریکای جنوبی به عنوان محرک اصلی بازار عمل کرد و نرخ‌ها برای کشتی‌هایی که در ماه مارس به مقصد می‌رسیدند، افزایش یافت. در اقیانوس آرام نیز نرخ‌ها حمایت شدند و یک کشتی ۸۲,۰۰۰ تنی برای سفر دورانی NoPac با نرخ ۱۰,۵۰۰ دلار اجاره شد.

            اولترامکس/سوپرامکس (Ultramax/Supramax):
            با پایان تعطیلات سال نو چینی، فعالیت در این بخش افزایش یافت. در اقیانوس اطلس، نرخ‌ها بهبود یافتند و یک کشتی ۶۳,۰۰۰ تنی برای سفر فرانت‌هال با نرخ ۱۱,۰۰۰ دلار اجاره شد. در آسیا نیز فعالیت‌ها افزایش یافت و نرخ‌ها رشد کردند. یک کشتی ۵۳,۰۰۰ تنی برای سفر از شمال چین به بنگلادش با نرخ ۹,۰۰۰ دلار اجاره شد.

            هندی‌سایز (Handysize):
            بازار هندی‌سایز عملکردی مختلط داشت. در اروپا و مدیترانه، نرخ‌ها کمی افزایش یافتند و بازار حمایت بیشتری دریافت کرد. در آمریکای جنوبی نیز تقاضای جدید باعث افزایش نرخ‌ها شد. با این حال، بازار خلیج آمریکا همچنان ضعیف باقی ماند. در آسیا، فعالیت‌ها با حجم بالای بارگیری شروع شد و یک کشتی ۴۰,۰۰۰ تنی برای سفر از یوسو به بمبئی با نرخ ۷,۷۵۰ دلار اجاره شد.

            (Tanker Report)

            VLCC:
            با بازگشت chartererهای آسیایی به بازار پس از تعطیلات سال نو چینی، بازار VLCC تحت فشار قرار گرفت. نرخ‌ها در خاورمیانه و اقیانوس اطلس ابتدا افزایش یافتند، اما سپس کاهش پیدا کردند. شاخص TD3C (خلیج فارس به چین) به WS71 رسید، اما سپس به WS67.60 کاهش یافت.

            سوزماکس (Suezmax):
            بازار سوزماکس در غرب فعال بود. شاخص TD20 (نیجریه به اروپا) ۶.۵ واحد افزایش یافت و به WS94.17 رسید. شاخص TD27 (گویان به اروپا) نیز ۱۰ واحد افزایش یافت و به WS88.06 رسید.

            آفراماکس (Aframax):
            در دریای شمال، شاخص TD7 (Cross-UK Continent) در سطح WS107.5 ثابت ماند. در مدیترانه، شاخص TD19 (Cross-Mediterranean) ۱۰ واحد افزایش یافت و به WS128.72 رسید. در اقیانوس اطلس نیز نرخ‌ها کمی افزایش یافتند.

            پاک‌تانکر (Clean Tanker):
            بازار LR2 در خاورمیانه کاهش یافت. شاخص TC1 (خلیج فارس به ژاپن) ۲۲.۵ واحد کاهش یافت و به WS102.22 رسید. شاخص TC20 (خلیج فارس به اروپا) نیز از ۳.۴۳ میلیون دلار به ۳.۲۵ میلیون دلار کاهش یافت.
            بازار LR1 نیز کاهش یافت، اما این کاهش کمتر از LR2 بود. شاخص TC5 (خلیج فارس به ژاپن) ۳.۷۵ واحد کاهش یافت و به WS120.63 رسید.بازار MR در خاورمیانه کمی بهبود یافت. شاخص TC17 (خلیج فارس به شرق آفریقا) به WS190 رسید.

            هندیمکس (Handymax):
            بازار هندیمکس بهبود قابل توجهی را تجربه کرد. در مدیترانه، شاخص TC6 با افزایش ۳۱.۳۹ واحدی به WS200.28 رسید. در اقیانوس اطلس شمالی نیز شاخص TC23 (مسیر Cross UK-Continent) از WS178.33 به WS205 افزایش یافت.

            این گزارش به طور انحصاری برای استفاده‌ی انجمن‌های عضو FONASBA تهیه شده است.

            دانلود گزارش فوناسبا

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-02-30

            هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-29

            برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-27

            نصب علامت خطر جدید در آب‌های ساحلی آستارا


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین

            • هفتاد و نهمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30اردیبهشت 1404 منتشر شد
            • برنامه برگزاری نشست های کمیته های تخصصی انجمن در سال1404 منتشر گردید
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟