• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            لزوم استفاده فعالان اقتصادی از شرکت‌های معتبر حمل‌و‌نقل بین‌المللی
            1403-04-31
            شصت و نهمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » منتشر شد
            1403-05-01

            بازارهای حمل و نقل دریایی زیر ذره‌بین؛ کاهش برخی نرخ‌ها و کمبود تقاضا

            1403-05-01
            موضوعات
            • FONASBA
            • Reportage
            • Uncategorized
            • اخبار انجمن
            برچسب ها
            • اخبار بازار های حمل و نقل دریایی
            • انجمن کشتیرانی
            • انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • بازارهای حمل و نقل دریایی
            • کشتیرانی ایران

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی ، گزارش هفتگی بازار حمل و نقل دریایی Baltic Exchange منتشر شده و وضعیت بازارهای مختلف حمل و نقل حجمی و نفتکش‌ها را در هفته ۲۷ سال ۲۰۲۴ بررسی می‌کند. این گزارش شامل بخش‌های مختلف از جمله کشتی‌های کپ‌سایز، پاناماکس، اولتراماکس/سوپراماکس، هندی‌سایز و نفتکش‌ها می‌باشد. در ادامه به توضیح هر یک از این بازارها و وضعیت فعلی آن‌ها می‌پردازیم.اطلاعات این گزارش تنها برای استفاده داخلی انجمن‌های عضو FONASBA  می باشد و انتشار آن در دیگر موسسات یا رسانه ها ممنوع می باشد .

             کشتی‌های کپ‌سایز (Capesize)
            کشتی‌های کپ‌سایز بزرگترین کشتی‌های باربری فله‌ای هستند که برای حمل محموله‌های بزرگ مانند سنگ آهن، زغال سنگ و گندم استفاده می‌شوند. این کشتی‌ها به دلیل اندازه بزرگشان نمی‌توانند از کانال پاناما عبور کنند و باید از مسیرهای دیگر استفاده کنند.

            وضعیت بازار:
            این هفته بازار کپ‌سایز با افزایش قابل توجه شاخص BCI 5TC به $۳۱,۴۳۸ آغاز شد. در اوایل هفته، فعالیت در بازار اقیانوس آرام بالا بود و نرخ‌ها افزایش یافت. اما در اواخر هفته به دلیل افزایش تعداد کشتی‌ها و کاهش تقاضای زغال‌سنگ، شاخص C5 به $۱۰.۲۸ کاهش یافت. بازار اقیانوس اطلس نیز با فعالیت محدود و کاهش نرخ‌ها مواجه شد. در نهایت، شاخص BCI 5TC در طول هفته $۳,۷۴۶ کاهش یافت و به $۲۷,۶۹۲ رسید.

             کشتی‌های پاناماکس (Panamax)
            کشتی‌های پاناماکس، کشتی‌هایی هستند که حداکثر ابعاد لازم برای عبور از کانال پاناما را دارند. این کشتی‌ها برای حمل محموله‌های فله‌ای مانند غلات، زغال سنگ و سنگ آهن استفاده می‌شوند.

            وضعیت بازار:
            هفته دیگری با کاهش‌های قابل توجه در هر دو حوضه اقیانوس اطلس و آسیا مشاهده شد. کاهش تقاضای مواد معدنی در اقیانوس اطلس و کمبود بار جدید از اندونزی و شمال پاسیفیک در آسیا، نرخ‌های ترانس‌اتلانتیک را به حدود $۱۱,۰۰۰ BPI کاهش داد. با وجود حجم مناسب بار از استرالیا، آسیا نیز با کمبود بار مواجه بود. فعالیت دوره‌ای محدود بود و نرخ‌ها در این بخش تحت فشار قرار گرفتند.

            کشتی‌های اولتراماکس/سوپراماکس (Ultramax/Supramax)
            کشتی‌های اولتراماکس و سوپراماکس، کشتی‌هایی با ظرفیت متوسط هستند که برای حمل محموله‌های فله‌ای مختلف از جمله زغال سنگ، غلات و مواد معدنی استفاده می‌شوند. این کشتی‌ها معمولاً در مسیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

            وضعیت بازار:
            این هفته برای این بخش نسبتاً کسل‌کننده بود و نرخ‌ها و تقاضا در بیشتر مناطق کاهش یافتند. تنها نقطه روشن خلیج آمریکا بود که با وجود تعطیلات، تقاضای بهتری را شاهد بود. سایر مناطق با کمبود درخواست‌های جدید مواجه بودند و نرخ‌ها در این بخش کاهش یافتند.

             کشتی‌های هندی‌سایز (Handysize)
            کشتی‌های هندی‌سایز، کشتی‌های کوچک‌تری هستند که برای حمل محموله‌های فله‌ای کوچک‌تر مانند غلات، کود و سیمان استفاده می‌شوند. این کشتی‌ها به دلیل اندازه کوچک‌ترشان می‌توانند به بنادر کوچک‌تر نیز دسترسی داشته باشند.

            وضعیت بازار:
            این هفته با فعالیت حداقل قابل مشاهده در هر دو حوضه برای بخش هندی‌سایز همراه بود. کمبود کلی بار در اقیانوس اطلس و تعطیلات روز استقلال در ایالات متحده باعث کاهش فعالیت‌ها شد. در آسیا نیز فعالیت قابل مشاهده کم بود و بازار به طور کلی متعادل بود.

             نفتکش‌ها (Tankers)
             نفتکش‌ها کشتی‌هایی هستند که برای حمل نفت خام و فرآورده‌های نفتی از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شوند. این کشتی‌ها بر اساس اندازه و نوع محموله به دسته‌های مختلفی مانند VLCC، سوئزماکس و آفراماکس تقسیم می‌شوند.

            VLCC:
            بازار VLCC این هفته اندکی کاهش یافت. نرخ شاخص برای مسیر خلیج خاورمیانه به چین به WS۴۸.۴۵ کاهش یافت و بازده روزانه TCE به $۲۴,۲۶۶ رسید. در آتلانتیک نیز ضعف بازار مشابه بود و نرخ مسیر ۲۶۰,۰۰۰ متری غرب آفریقا به چین به WS۵۴.۱۷ کاهش یافت.

            سوئزماکس:
            بازار سوئزماکس در غرب آفریقا این هفته دچار افت شدیدی شد و نرخ‌ها برای مسیر نیجریه به قاره اروپا به WS۱۰۰ کاهش یافت و بازده روزانه TCE به $۳۶,۵۰۹ رسید. در مدیترانه، نرخ‌ها برای مسیر ۱۳۵,۰۰۰ متری CPC/مدیترانه در حدود WS۱۲۰ ثابت ماند.

            آفراماکس:
            در دریای شمال، نرخ‌ها برای مسیر کراس-قاره اروپا به WS۱۳۱.۶۷ کاهش یافت و بازده روزانه TCE به $۳۲,۰۴۱ رسید. در بازار مدیترانه نیز نرخ‌ها کاهش یافت و به WS۱۵۲.۶۱ رسید که بازده روزانه TCE به $۳۹,۷۶۴ کاهش یافت.

             (Clean Tankers):
            در خاورمیانه و قاره اروپا نیز شاهد کاهش نرخ‌ها بودند. شاخص TC۱۷ برای مسیر خلیج خاورمیانه/شرق آفریقا به WS۲۴۸.۵۷ کاهش یافت و نرخ‌ها در خلیج آمریکا به طور قابل توجهی افت کردند.

            این گزارش هفتگیBaltic Exchange، نمای کلی از وضعیت بازارهای حمل و نقل حجمی و نفتکش‌ها در هفته گذشته را ارائه می‌دهد و تغییرات نرخ‌ها و فعالیت‌ها را در این بخش‌ها بررسی می‌کند.انتظار می‌رود که با بهبود تقاضا و افزایش فعالیت‌های تجاری در هفته‌های آینده، بازارها دوباره به ثبات برسند و نرخ‌ها بهبود یابند.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-04-09

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            وستا مارین


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
              كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
              برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر
            • جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم
            • هشتادمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟