• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            كارگاه آموزشی « تحلیل مصادیق مهم تخلفات و قاچاق گمرکی (نظری و کاربردی) »
            1403-08-08
            کاهش تقاضا و نرخ‌ها در بازار کشتی‌های فله‌بر و نفت‌کش
            1403-08-13

            وضعیت بازار چارتر کشتی‌های کانتینری در آستانه سال ۲۰۲۵

            1403-08-13
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            برچسب ها
            • اخبار دریا
            • انجمن کشتیرانی
            • انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
            • بازار چارتر

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، گزارش New ConTex در هفته ۴۳ سال ۲۰۲۴ به بررسی نرخ‌های چارتر کشتی‌های کانتینری بر اساس سایز و دوره‌های مختلف می‌پردازد. این شاخص که توسط Verband Hamburger und Bremer Schiffsmakler e.V. (VHBS e.V.) تهیه می‌شود، وضعیت نرخ‌های روز بازار را برای چارترهای کوتاه‌مدت و بلندمدت ارزیابی می‌کند و به تغییرات هفتگی نرخ‌ها اشاره دارد.

            تحلیل جزئیات نرخ‌ها و تغییرات

            در هفته منتهی به ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴، شاخص کلی New ConTex با افزایش ۱۴ واحدی به ۱۳۱۱ رسید که نسبت به هفته قبل رشد ۱.۱ درصدی داشته است. این افزایش عمدتاً به دلیل رشد تقاضا در منطقه خاورمیانه و مسدود شدن مسیرهای دریایی دریای سرخ رخ داده است. همچنین، در مقایسه با یک سال گذشته، شاخص تقریباً دو برابر شده که نشانگر بهبود قابل توجه بازار در مقایسه با زمان مشابه سال قبل است.

            تحلیل نرخ‌ها بر اساس سایز و دوره‌های مختلف:

            1. کشتی‌های ۱۱۰۰ TEU:
              • نرخ ۶ ماهه: ۱۴,۵۰۵ دلار در روز (افزایش ۲.۳ درصدی نسبت به هفته قبل).
              • نرخ ۱۲ ماهه: ۱۳,۶۵۵ دلار در روز (افزایش ۲.۲ درصدی).
            2. کشتی‌های ۱۷۰۰ TEU:
              • نرخ ۶ ماهه: ۲۲,۹۲۵ دلار در روز (افزایش جزئی ۰.۳ درصدی).
              • نرخ ۱۲ ماهه: ۱۹,۹۴۵ دلار در روز (افزایش ۰.۵ درصدی).
            3. کشتی‌های ۲۵۰۰ TEU:
              • نرخ ۶ ماهه: ۲۶,۸۶۴ دلار در روز (افزایش ۰.۲ درصدی).
              • نرخ ۱۲ ماهه: ۲۸,۶۰۰ دلار در روز (افزایش ۰.۶ درصدی).
            4. کشتی‌های ۳۵۰۰ TEU:
              • نرخ ۱۲ ماهه: ۳۸,۷۳۰ دلار در روز (افزایش ۰.۹ درصدی).
              • نرخ ۲۴ ماهه: ۳۲,۰۸۰ دلار در روز (افزایش ۱.۱ درصدی).
            5. کشتی‌های ۴۲۵۰ TEU:
              • نرخ ۱۲ ماهه: ۴۹,۴۶۵ دلار در روز (افزایش ۲.۰ درصدی).
              • نرخ ۲۴ ماهه: ۴۰,۱۶۵ دلار در روز (افزایش ۱.۷ درصدی).

            روند کلی و پیش‌بینی‌ها

            این گزارش نشان می‌دهد که به دلیل بحران‌های خاورمیانه و محدودیت‌های مسیر دریای سرخ، بازار در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد و بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی پیش‌بینی سود خود را برای سال ۲۰۲۴ افزایش داده‌اند. با این حال، نرخ‌ها همچنان پایین‌تر از رکوردهای تاریخی خود هستند که بازار در چند سال اخیر تجربه کرده است.

            همچنین، انتظار می‌رود با نزدیک شدن به انتهای سال، بازار روند نسبتاً آرامی داشته باشد و این دوره با رویدادهایی نظیر جشن سالانه “Eisbein Essen” نیز همراه است.

            نوسانات هفتگی و عوامل تأثیرگذار

            در این گزارش، شاخص New ConTex به تغییرات هفتگی نرخ‌های چارتر توجه دارد. با وجود اینکه بخش عمده‌ای از کشتی‌ها افزایش نرخ را تجربه کرده‌اند، نرخ کشتی‌های ۲۵۰۰ و ۲۷۰۰ TEU برای دوره‌های بلندمدت کاهش یافته است. این تغییرات به عواملی همچون تقاضا در بازار و رویدادهای منطقه‌ای مانند بحران‌های ژئوپلتیکی و مسدود شدن برخی مسیرهای کشتیرانی نسبت داده می‌شود. در همین راستا، شرکت‌های اصلی خطوط کشتیرانی در اروپا نیز با افزایش پیش‌بینی سود خود به بازار خوش‌بین هستند.

            روند کلی بازار و پایداری تقاضا

            به طور کلی، تقاضا در بخش چارتر کشتی‌های کانتینری نسبت به عرضه افزایش یافته است، به‌ویژه در سایزهای بزرگ‌تر و دوره‌های بلندمدت که نشان‌دهنده تمایل شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت در این بخش است. این تمایل، با توجه به افزایش ریسک‌های ناشی از تغییرات ژئوپلتیکی و قوانین سخت‌گیرانه‌ زیست‌محیطی، بیشتر به چشم می‌خورد.

            چشم‌انداز بازار تا پایان سال

            پیش‌بینی می‌شود که بازار تا پایان سال ۲۰۲۴ روندی با ثبات و نسبتاً آرام را دنبال کند. این آرامش نسبی می‌تواند فرصت‌هایی را برای اجاره‌دهندگان و اجاره‌کنندگان کشتی‌ها فراهم کند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در بازار فعالیت کنند. افزون بر این، رویدادهای سالانه مانند جشن “Eisbein Essen” می‌توانند به بهبود روحیه و تعاملات حرفه‌ای در این صنعت کمک کنند.

            عوامل تأثیرگذار بر بازار چارتر کشتی‌ها و تحلیل آینده

            1. تغییرات قوانین زیست‌محیطی و فشار برای کاهش انتشار کربن: با توجه به مقررات سخت‌گیرانه سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در خصوص کاهش اثرات زیست‌محیطی، خطوط کشتیرانی به سمت استفاده از سوخت‌های پاک‌تر مانند متانول و آمونیاک حرکت کرده‌اند. اما این سوخت‌ها نه تنها نیازمند تجهیزات خاص هستند، بلکه به دلیل ماهیت شیمیایی، چالش‌های ایمنی جدیدی را به وجود آورده‌اند. این موضوع موجب افزایش هزینه‌ها و نیاز به آموزش‌های تخصصی‌تر در این صنعت خواهد شد و می‌تواند بر نرخ‌های چارتر و میزان اجاره تأثیر بگذارد
            2. نوسانات بازار و تقاضا تحت تأثیر بحران‌های ژئوپلتیکی: ناپایداری‌های سیاسی و نظامی در مناطقی همچون خاورمیانه و دریای سرخ می‌تواند به تغییرات سریع در عرضه و تقاضا منجر شود. برای مثال، مسدود شدن مسیرهای دریای سرخ و افزایش تقاضا به دلیل محدودیت‌های موجود در مسیرهای جایگزین، نرخ‌های چارتر را در سایزهای مختلف افزایش داده است. این نوسانات ژئوپلتیکی می‌تواند در آینده نیز تأثیرات مشابهی داشته باشد، به‌ویژه اگر ناپایداری‌ها ادامه یابند​
            3. پیشرفت‌های تکنولوژیکی و دیجیتال‌سازی: روند رو به رشد دیجیتال‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، شبیه‌سازی دیجیتال و اینترنت اشیا (IIOT) در صنعت دریایی، به بهبود بهره‌وری عملیاتی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند “دوقلوهای دیجیتال” امکان نظارت بر عملکرد کشتی‌ها و پیش‌بینی نیازهای تعمیر و نگهداری را فراهم می‌کند و می‌تواند منجر به کاهش خرابی‌ها و بهینه‌سازی مسیرها شود​

            تحلیل پایانی و چشم‌انداز

            بازار چارتر کشتی‌های کانتینری در سال ۲۰۲۴ با نوسانات بسیاری روبه‌رو بوده، اما بهبود تقاضا و رشد پایدار نشان از پتانسیل بالای این صنعت برای سرمایه‌گذاری و گسترش دارد. از سوی دیگر، فشارهای زیست‌محیطی، چالش‌های امنیتی، و نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین، همه و همه عواملی هستند که تأثیر عمیقی بر این صنعت خواهند داشت.

            پیش‌بینی می‌شود که با ادامه رشد تقاضا و تغییرات قوانین و فناوری، بازار چارتر کشتی‌ها در آینده با تغییراتی عمیق مواجه شود. بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، استفاده از سوخت‌های پاک‌تر، و بهبود زیرساخت‌های ایمنی، همه و همه اقداماتی هستند که می‌توانند به رشد پایدار این بازار کمک کنند و صنعت دریایی را برای مواجهه با چالش‌های آتی آماده سازند.

            به اشتراک گذاری
            0
            مدیر
            مدیر

            مطالب مرتبط

            1404-02-23

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-23

            بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-21

            برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «آشنایی با کنوانسیون ها و کدهای بین المللی بندری» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، کران دنیز آریا
            • بیمه پاسارگاد به پویش جان بندر پیوست
            • برگزاری جلسه کمیته امور گمرکی ، ترانزیت و فورواردری انجمن و انتخاب هیأت رئیسه برای سال ۱۴۰۴
            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟