
روندهای جدید در بازار کشتیهای بالک و تانکرها؛تحلیل وضعیت نرخها و تقاضا
1403-12-06
بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکتهای عضو؛ این هفته، پشتیبان ترابر آریا
1403-12-13به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، با توجه به مشکلات حاصل از تفسیر ماده 38 قانون تامین اجتماعی و صورتحساب های واسطه ای در جریان فعالیتی اعضاء مکرم انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و احاله به کمیته کسبوکار مقرر گردید تا در صحن شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی مطرح گردد.
موضوع اول، حذف مبالغ واسطهای شامل عملیات بندری و دریایی از وظایف شرکتهای نمایندگی کشتیرانی، در دو جلسه کارگروه سوم دیماه و سوم بهمن ماه 1403 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسات، تصمیمات لازم برای حذف وجوه نیابتی که توسط شرکت های کشتیرانی و نمایندگی کشتیرانی به نیابت از سازمان بنادر صادر شده، اتخاذ گردید.
موضوع دوم، بررسی وضعیت کارگاههای اپراتورهای بندری و دریایی بهعنوان کارگاه ثابت و تعیین تکلیف عدم شمول مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی ، در جلسه کارگروه یازدهم اسفندماه 1403 مطرح شد.
این دو موضوع در دوجلسه کارگروه بهطور دقیق و کارشناسانه بررسی شده و قرار است در اسفندماه 1403، در صحن شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی تصمیم نهایی اتخاذ شود.
انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از سال 1391 تاکنون در تلاش است تا این موضوعات و مشکلات را حل و فصل نموده و این گام جدید بهعنوان یک دستاورد مهم در راستای تحقق اهداف انجمن در نظر گرفته شود.
