• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            تأثیرات تحولات جهانی بر بازار اجاره کشتی‌های کانتینری
            1403-11-13
            شرکت ملکه دریاها؛ از ارائه خدمات دریایی تا کسب تندیس بهره‌وری بایندر
            1403-11-16

            رکود در بازار کشتی‌های فله و تانکر؛ کاهش تقاضا و افزایش کشتی‌های خالی

            1403-11-14
            موضوعات
            • FONASBA
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران – بازار حمل ونقل دریایی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تجارت جهانی، همواره تحت تأثیر عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی و فصلی قرار دارد. گزارش هفتگی حاضر، به بررسی روندهای اخیر بازار کشتی‌های Bulk (حمل محموله‌های فله) و Tanker (حمل محموله‌های مایع) می‌پردازد. در هفته گذشته، شاهد کاهش قابل توجه نرخ‌ها در بسیاری از بخش‌ها بودیم که عمدتاً ناشی از کاهش تقاضا، افزایش تعداد کشتی‌های خالی و نزدیک شدن به تعطیلات آسیایی بوده است.

            این گزارش با ارائه تحلیلی جامع از وضعیت بازار، به بررسی تأثیر این عوامل بر نرخ‌ها و فعالیت‌های حمل ونقل دریایی می‌پردازد. امید است این تحلیل، به فعالان صنعت دریانوردی و تجارت بین‌الملل در تصمیم‌گیری‌های آتی کمک کند.

            بازار کشتی‌های Bulk (حمل محموله‌های فله)

            کشتی‌های Capesize

            بازار کشتی‌های Capesize با روندی نزولی مواجه شد و شاخص BCI STC با کاهشی معادل ۲۸۵۲ دلار، به ۸۱۵۶ دلار رسید. در منطقه اقیانوس آرام، فعالیت معدنداران محدود بود و تنها یک معدن‌دار به‌صورت مستمر حضور داشت. نرخ حمل از غرب استرالیا به چین در ابتدای هفته در محدوده ۶ دلار قرار داشت، اما تا پایان هفته به ۵.۸۵ دلار کاهش یافت. اگرچه حجم محموله‌ها ثابت به نظر می‌رسید، اما تقاضای محدود و افزایش تعداد کشتی‌های خالی، فشار قابل توجهی بر بازار وارد کرد. در اقیانوس اطلس جنوبی، تقاضای جدید از برزیل و غرب آفریقا به چین، موجب بهبود موقت شاخص C3 شد، اما افزایش تعداد کشتی‌های خالی و کاهش فعالیت در مسیرهای ترانس‌آتلانتیک، منجر به کاهش شدید نرخ‌ها در پایان هفته گردید.

            کشتی‌های Panamax

            نرخ‌ها در طول هفته روندی نزولی داشت و بازار در جستجوی یافتن کف خود بود. در اقیانوس آرام، فعالیت ابتدای هفته نسبتاً مطلوب بود، اما با نزدیک شدن به تعطیلات آسیایی، بازار به‌طور محسوسی کاهش یافت. در اقیانوس اطلس، کمبود تقاضا و افزایش تعداد کشتی‌های خالی، تأثیر منفی بر نرخ‌ها گذاشت. نرخ‌های حمل از آمریکای جنوبی به خاور دور نیز با کاهش قابل توجهی همراه بود. در آسیا، نرخ‌های قبلی که از منطقه NoPac مشاهده شده بود، کاهش یافت و نرخ‌ها در محدوده ۷۰۰۰ دلار قرار گرفتند.

            کشتی‌های Ultramax/Supramax

            این بخش نیز هفته‌ای دشوار را پشت سر گذاشت و نرخ‌ها به دلیل عدم قطعیت و کمبود محموله‌های جدید، کاهش یافت. در اقیانوس اطلس، تقاضا بسیار محدود بود و نرخ‌ها در آسیا نیز به دلیل افزایش تعداد کشتی‌های خالی، کاهش قابل توجهی داشت. با نزدیک شدن به تعطیلات چینی، انتظار می‌رود این روند ادامه یابد.

            کشتی‌های Handysize

            فعالیت قابل توجهی در این بخش مشاهده نشد و نرخ‌ها در اروپا و مدیترانه کاهش یافت. در اقیانوس اطلس جنوبی و خلیج مکزیک نیز نرخ‌ها تحت فشار قرار داشتند. در آسیا، افزایش تعداد کشتی‌های خالی، موجب کاهش بیشتر نرخ‌ها شد.

            بازار کشتی‌های Tanker (حمل محموله‌های مایع)

            کشتی‌های VLCC

            بازار VLCC به سطح دو هفته قبل بازگشت. نرخ حمل ۲۷۰ هزار تنی از خلیج فارس به چین (TD3C) با کاهش ۲۳ واحدی به WS54.15 رسید. در اقیانوس اطلس، نرخ حمل از غرب آفریقا به چین (TD15) و از خلیج مکزیک به چین (TD22) نیز کاهش یافت.

            کشتی‌های Suezmax

            نرخ‌ها در این بخش نیز کاهش یافت، اما این کاهش نسبت به VLCC‌ها کمتر بود. مسیرهای مختلف از جمله نیجریه به اروپا و خلیج فارس به مدیترانه با کاهش نرخ مواجه شدند.

            کشتی‌های Aframax

            در دریای شمال، نرخ حمل ۸۰ هزار تنی در مسیر Cross-UK Continent در سطح WS110 باقی ماند. در مدیترانه، نرخ‌ها کمی افزایش یافتند، اما در اقیانوس اطلس، بازار ضعیف‌تر شد.

            کشتی‌های Clean (حمل فرآورده‌های پالایشگاهی)

            • LR2: نرخ‌ها در خلیج فارس کاهش یافتند.
            • LR1: نرخ‌ها در مسیرهای مختلف از جمله خلیج فارس به ژاپن و اروپا کاهش قابل توجهی داشتند.
            • MR: نرخ‌ها در خلیج فارس و اقیانوس اطلس کاهش یافتند.

            این گزارش حاکی از آن است که بازار حمل ونقل دریایی در هفته گذشته با چالش‌های متعددی مواجه بوده است. کاهش تقاضا، افزایش تعداد کشتی‌های خالی و نزدیک شدن به تعطیلات آسیایی، از عوامل اصلی کاهش نرخ‌ها در بخش‌های مختلف بوده‌اند. به‌نظر می‌رسد این روند در هفته‌های آینده نیز ادامه یابد.

            دانلود فایل گزارش به زبان انگلیسی

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-02-16

            انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی


            اطلاعات بیشتر
            1404-02-14

            جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • سمینار « آموزش ارسال اطلاعات در سامانه دفاتر الکترونیکی »
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (حقوق شرکت ها)» به صورت حضوری/آنلاین
            • دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «حقوق تجارت برای مدیران (اسناد تجاری)» به صورت حضوری/آنلاین

            • انتخاب هیأت رئیسه کمیته مالیات و تأمین اجتماعی انجمن در نخستین نشست سال ۱۴۰۴
            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری انجمن در پی حادثه بندر شهید رجایی
            • جلسه کمیته حقوقی و بیمه انجمن با انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد
            • برگزاری جلسه کمیته مسئولیت اجتماعی انجمن برای بررسی حادثه بندر شهید رجایی

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟