• 88906572
  • 88947646
  • info@saoi.ir
saoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporationsaoi-corporation
  • درباره ما
    • تاریخچه و اساسنامه
      • اهداف،سیاست ها و وظایف
      • اساسنامه
      • تاریخچه
      • یادبود پیشکسوتان
      • جایزه بهره وری بایندر
      • جشن سالگرد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
    • ساختار انجمن
      • اعضای هیات مدیره
      • اعضای دبیرخانه
      • هیات مدیره و ساختار انجمن
    • گزارشات انجمن
      • گزارش عملکرد
      • تماس باما
    • آرم انجمن
  • امورشرکت ها
    • اطلاعات اعضا
      • لیست اعضا
      • تکمیل پروفایل شرکت‌ها
      • اصلاح پروفایل شرکت‌ها
      • بازدیدهای هفتگی از شرکت های عضو
    • عضویت
      • مزایای عضویت در انجمن
      • راهنمای عضویت
      • پرداخت حق عضویت
    • خدمات بیمه‌ای
      • طرح بیمه کانتینر
      • طرح بیمه ترانزیت
      • طرح بیمه ورود موقت
      • طرح بیمه THC ( در دست اقدام)
      • بیمه درمان تکمیلی
      • بیمه مسئولیت حرفه‌ای (در دست اقدام)
    • کمیته‌های تخصصی
      • درباره کمیته‌ها
      • درخواست عضویت در کمیته‌ها
      • تقویم جلسات
      • اخبار کمیته های تخصصی
    • مشارکت و خوداظهاری
      • جایزه بهره وری بایندر
      • معرفی پیشکسوتان
      • فرم ارزیابی شرکت‌های عضو انجمن
      • نظرسنجی اعضا
      • فرم مطالبات اعضاء
      • تقاضای پروانه عضویت
  • آموزش
    • مرکز آموزش انجمن
      • فروشگاه کتاب
      • درباره مرکز
      • بخشنامه‌های آموزشی
      • درخواست گواهینامه
    • آموزشگاه‌ها
      • مرکز آموزش مدیریت دریایی و بندری ایران
      • آموزشگاه لجستیک بندری
      • آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌های دریایی و بندری ایران
      • آزمون موسسه بین‌المللی ICS
    • ثبت‌نام
      • خرید و ثبت‌نام دوره‌ها
      • فرم ثبت نام دوره های لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های تخصصی و کاربردی
      • فرم ثبت‌نام دوره های آنلاین لجستیک بندری
      • فرم ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای
      • لیست دوره‌های آموزشی
    • چندرسانه‌ای
      • اخبار مرکز آموزش
      • تفاهمنامه‌ها
      • کتابخانه الکترونیک
      • گالری تصاویر
  • حقوقی
    • درباره خدمات حقوقی مرکز
    • نمونه شرط داوری
    • سوالات پر تکرار
    • مشاوره حقوق دریایی
    • درخواست داوری/دعاوی طرح تضمین/میانجی‌گری/کارشناسی
    • داوران
      • لیست داوران مرکز
      • همکاری با مرکز داوری
    • محاسبه هزینه داوری/ میانجیگری
    • پیگیری وضعیت پرونده
  • رسانه
    • سایت خبری سی نیوز
    • اخبار انجمن
    • انجمن در رسانه ها
    • تقویم نمایشگاه ها
    • نشریات
      • نشریه بایندر
      • پیام انجمن
    • تبلیغات
    • رپورتاژ خبری
    • فیلم و تصاویر
      • ویدئوهای انجمن
      • گالری تصاویر
  • قوانین و بخشنامه‌ها
    • بخشنامه ها
    • اطلاعیه ها
    • تعرفه ها
    • نرخ ارز
    • آیین نامه ها
    • اعلامیه های دریایی بنادر
    • قوانین
    • سوالات پر تکرار
  • روابط بین الملل
  • سامانه کاریابی
مشاوره Counseling
✕
            متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
            برگزاري دوره های «آشنايی با ساختمان و تعادل كشتی» و «ساختمان و تعادل كشتی (پيشرفته) » لجستيك بندری با مجوز سازمان بنادر و دريانوردی به صورت آنلاين
            1403-11-29
            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته ، مانافرابر
            1403-11-30

            بازار کشتی‌های کانتینری؛ رشد تدریجی نرخ‌ها و ثبات نسبی

            1403-11-29
            موضوعات
            • FONASBA
            • Uncategorized
            • اخبار انجمن
            • اخبار صفخه یک
            برچسب ها

            سی نیوز-* این گزارش به بررسی تحولات نرخ‌های اجاره کشتی‌های کانتینری بر اساس شاخص New ConTex می‌پردازد. داده‌های ارائه‌شده در این شاخص، شامل تغییرات هفتگی و ماهانه نرخ‌های اجاره کشتی‌ها در ظرفیت‌های گوناگون (1100 TEU تا 5700 TEU) و برای بازه‌های زمانی شش، دوازده و بیست‌وچهار ماه است. این تحلیل به درک جامع‌تر از وضعیت کنونی بازار و روندهای آتی آن یاری می‌رساند.

            ۱. وضعیت کلی بازار

            شاخص New ConTex که بیانگر وضعیت کلی نرخ‌های اجاره کشتی‌های کانتینری است، در هفته جاری با رشد ۰.۱ درصدی به عدد ۱۴۱۴ دست یافته است. این افزایش اندک نشانگر ثبات نسبی در بازار می‌باشد. افزایش تقاضا برای کشتی‌های ۱۷۰۰ TEU بیشترین تأثیر را بر این رشد داشته است.

            تحلیل منطقه‌ای:

            • آتلانتیک: در این منطقه، بازار نسبتاً قوی‌ای برای کشتی‌های ۱۷۰۰ TEU وجود داشته که موجب تثبیت نرخ‌های اجاره بلندمدت‌تر برای این کشتی‌ها شده است.
            • آسیا: پس از تعطیلات سال نو چینی، فعالیت‌های بازار در حال افزایش است و تقاضا برای کشتی‌ها به سرعت رو به رشد می‌باشد.

            ۲. تحلیل تغییرات نرخ‌ها بر اساس ظرفیت کشتی‌ها

            کشتی‌های ۱۱۰۰ TEU:

            • نرخ شش‌ماهه: ۱۴,۸۴۵ دلار با رشد ۰.۳ درصدی.
            • نرخ دوازده‌ماهه: ۱۴,۰۹۸ دلار با افزایش ۰.۴ درصدی.

            کشتی‌های ۱۷۰۰ TEU:

            • نرخ شش‌ماهه: ۲۶,۲۳۶ دلار که رشد ۰.۳ درصدی داشته است.
            • نرخ دوازده‌ماهه: با افزایش ۱.۶ درصدی به ۲۳,۲۲۷ دلار رسیده است. این بیشترین رشد هفتگی در میان تمامی ظرفیت‌ها بوده است.

            کشتی‌های ۲۵۰۰ TEU:

            • نرخ شش‌ماهه: ۲۹,۹۲۳ دلار با رشد ۰.۵ درصدی.
            • نرخ دوازده‌ماهه: کاهش ۰.۲ درصدی به ۳۰,۹۸۲ دلار.

            کشتی‌های ۲۷۰۰ TEU:

            • نرخ دوازده‌ماهه: ۳۳,۳۹۵ دلار با کاهش ۰.۲ درصدی.
            • نرخ بیست‌وچهارماهه: ۲۷,۴۶۸ دلار با افت ۰.۴ درصد.

            کشتی‌های ۳۵۰۰ TEU:

            • نرخ دوازده‌ماهه: ۴۱,۱۱۰ دلار با رشد ۰.۲ درصدی.
            • نرخ بیست‌وچهارماهه: ۳۲,۹۶۰ دلار با افزایش اندک ۰.۱ درصدی.

            کشتی‌های ۴۲۵۰ TEU:

            • نرخ دوازده‌ماهه: ۵۲,۹۹۵ دلار با رشد ۰.۴ درصدی.
            • نرخ بیست‌وچهارماهه: کاهش ۰.۵ درصدی به ۴۰,۵۷۰ دلار.

            ۳. عوامل تأثیرگذار بر بازار

            • کمبود کشتی‌ها: محدودیت عرضه کشتی‌ها در بازارهای مختلف، یکی از دلایل اصلی تثبیت نرخ‌های بالا به شمار می‌آید.
            • تقاضای بالا در بازارهای آتلانتیک و آسیا: رشد تقاضا در این مناطق باعث افزایش نرخ‌های اجاره، به‌ویژه برای کشتی‌های کوچک‌تر شده است.
            • فعالیت کشتی‌های پاناماکس: کشتی‌های ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ TEU که برای سه سال آینده باز می‌شوند، همچنان نرخ‌های بالای ۳۰,۰۰۰ دلار را حفظ کرده‌اند.

            ۴. پیش‌بینی روند آینده

            با توجه به افزایش تقاضا و محدودیت در عرضه کشتی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که نرخ‌های اجاره در کوتاه‌مدت به روند افزایشی خود ادامه دهند. با این حال، عواملی نظیر شرایط اقتصادی و سیاسی می‌توانند تأثیرات شایانی بر این روند داشته باشند.

            نکته مهم:

            هرگونه تغییر در وضعیت اقتصاد کلان یا سیاست‌های تجاری می‌تواند به سرعت بر نرخ‌های اجاره کشتی‌ها تأثیرگذار باشد.

            بازار اجاره کشتی‌های کانتینری در حال حاضر در وضعیت نسبتاً پایداری قرار دارد، اما ظرفیت‌های کوچک‌تر رشد بیشتری را تجربه می‌کنند. همچنین، بهبود بازارهای آسیایی پس از تعطیلات سال نو چینی و افزایش تقاضا در مناطق آتلانتیک می‌تواند به تثبیت یا حتی افزایش بیشتر نرخ‌های اجاره منجر شود. در مجموع، شرایط بازار نشان‌دهنده تداوم روند مثبت برای آینده نزدیک است.

            به اشتراک گذاری
            0
            امید وطنی
            امید وطنی

            مطالب مرتبط

            1404-04-09

            برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر


            اطلاعات بیشتر
            1404-04-08

            وستا مارین


            اطلاعات بیشتر

            دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            • كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
              كارگاه آموزشی « اجاره سفری» به صورت حضوری و آنلاین
            • دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
              دوره «توقیف کشتی» لجستیک بندری با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین
            • برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
              برگزاري دوره هاي « عمليات پايانه كالاي نفتي»، « عمليات پايانه كالاي مايع غيرنفتي» و «مقابله با وضعيت اضطراري پايانه نفتي» لجستيك بندري با مجوز سازمان بنادر و دريانوردي به صورت آنلاین
            • دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین
              دوره کاربردی «داوری بین المللی (دریائی)» به صورت حضوری/آنلاین

            • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته کانتینری درباره مطالبه War Risk
            • بازدید هفتگی انجمن کشتیرانی از شرکت‌های عضو؛ این هفته، پارس باربان ترابر
            • جزئیات حمایت‌های حقوقی و مالی از آسیب دیدگان حادثه تلخ بندر رجایی از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران | فیلم
            • هشتادمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

            اطلاعات تماس:
            خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، کوچه دانش کیان، پلاک 30
            فاکس انجمن: 02188905604
            تلفن تماس: 88906572 - 88947646
            آدرس ایمیل: info@saoi.ir

            Adress:No.30 , daneshkian Alley, Vallie Asr Sq. , Tehran , Iran
            P.O.B:1415845173
            Tel:+9821-88905604
            Fax:+9821-88905604

            ©2022 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.
            مشاوره Counseling
            0

            ۰ ریال

                      متن پیدا نشد همه نتایج را ببینید
                      • هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست
                      • 88906572
                      • 88947646
                      • info@saoi.ir
                      ✕

                      ورود

                      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟